FANDOM

Nissebanden1

Nissebandens to nyeste medlemmer, Babs & Nutte.

"Optagelseritualet siges at involvere en ged, en krukke honning og en issyl."

~ Nisse om Nissebanden

"Tal pænt om Integrationsministeriet!"

~ Statsministeren om Ovenstående

Nissebanden er en genudsendelse fra DR1, og omhandler nogle meget høje nisser og teknologisk meget underudviklede folk der taler sjællandsk. Nissebandens primære opgave her i livet, synes først og fremmest at være spisning af risengrød og dernæst at redde verden.

Organisationredigér

Nissebanden3

Hr. Mortensen, i den svære periode med et blandingsmisbrug.

Nissebanden er en stærkt hierakisk organisation med Julemanden som den ubetingede øverste boss og kvindelige nisser i bunden, kun undergået af retarderede Lunte der er alle medlemmernes hund. Enhver ventes at kende sin plads i systemet, og fejler man i at udvise passende Pladsforståelse, kan man vente en løftet pegefinger[1] fra pågællende nisse der greb misdæderen.

Julemanden
Er som sagt den øverste skikkelse i Nissebanden. Julemanden kan kendes på at have skiftet kane & rensdyr ud med hundeslæde, at have et uhyre eskimoisk udseende og at tale dansk med en meget voldsom grønlandsk accent.[2]
A38
Er Julemandens kontaktperson[3] til Nissebanden. A38 har den mærkelige vane, med at tage i bussen i sit nissetøj når han vil undgå at vække opsigt.
Hr. Mortensen
Er en ældre nisse vis' stærke moderbinding har fået førende nissologer til at gisne om hans italienske herkomst. Man kan med rette hævde, at Hr. Mortensen er Nissebandens svar på Meyer fra "Huset på Christianshavn".
Skipper
Er egentlig mere en titel end et navn, da man gladeligt skifter Skipper ud løbende. Den sidst kendte version blev gift med Gemüse ved en højst folkekirkelig vielse et sted på[4] Grønland.
Nissebanden2

En del af Nissebanden, i DR's Studie 4.

Gemüse
Er Nissebandens madmor[5], og synes at være opfundet for at man kan vise lyse rottehaler, men uden at vise et Heidi-kostume[6].
Lunte
Er en nisse der er tyk, besat af risengrød men utroligt nærig med smørret. Også overrasker han ved at tale flydende eskimoisk, som han behersker af aldrig afklarede årsager[7]. Hvad DR aldrig har sagt rent ud, er at Lunte er en undvegen retarderet, vis' primære funktion er at lære børn om grønlandsk kultur. Bare ærgeligt at ingen har fortalt Lunte, at iglooer aldrig har været benyttet af eskimoer udover i det Nordlige Canada, hvilket gør at alle de unger der lytter til ham, faktisk bliver gradvist dummere.
Puk & Pyt
Er Nissebandens øjeguf-nisser, som desværre aldrig kysser hinanden. Pyt afslører på et tidspunkt, at hun fylder 250 år d. 11. december, det år "Nissernes Ø" foregår, og at hun er datter af Skipper & Gemüse. Dvs. at enten har Skipper kneppet løs med Gemüse siden 1730'erne, eller også foregår "Nissernes Ø" i virkeligheden i 2230'erne, og altså ikke perioden mellem 9/11 og Brexit, som DR ellers påstår.
Kirsten Lehfeld
Nissebandens hundelufter-nisse. Har ingen funktion udover at lufte hunden[8].
Figur Figursson
Er Nissebandens steroide-pumpede fitness.dk-freak.
Jo-Jo
Er Nissebandens calypso/integrations-nisse.
Sugar
Er Nissebandens jøde.

Se ogsåredigér

Bandenoterredigér

  1. Og Ib Schønberg-citatet: "Vil du nu tale pænt, vil du dét."
  2. Undtagen i forbindelse med nærbilleder.
  3. Nej, ikke som hende dine forældre fik af kommunen
  4. Jo, det hedder faktisk "på" når nu Grønland er en ø.
  5. Hende indeni er også kendt som Hende med de dårlige patter fra "Nyhavns Glade Gutter"
  6. Men man var liiiige ved med Gemüses tøj.
  7. Magi???
  8. Nej, ikke Søs Egelind!