FANDOM

30px-Cquote1 svg I'm so happy, 'cause today I found my friends... They're in my head. I'm so ugly. 30px-Cquote2 svg
Nirvana om for meget flydende lithium

Nirvana1

Nirvana på toppen af deres karriere.
- Og nej, der var heller ikke farve på kameraerne dengang.

Nirvana (band) var et amerikansk musikband fra Seattle, Washington. De blev dannet i en ussel kælder i en af byens mest ulækre diskoteker en eller anden dag i 1987. Ingen ved helt præcis hvornår, for alle tågede rundt, som var man igang med at varme op til en relancering af Woodstock. Dog ved man at Nirvana sluttede omkring april 1994 da forsangeren Kurt Cobain pludselig besluttede at tage til buddisternes Nirvana.

Nirvana var også nogle af de første der spillede grunge. En musikgenre vi ikke kan anbefale, da bandsne der benytter den, går i opløsning eller dør efter et par år.

Medlemmerredigér

Nirvana bestod af en forsamling unge drenge, som havde alt for meget fritid, spillede alt for meget musik og røg alt for meget pot. Generelt spillede tilfældige folk bare, hvis de havde lyst. Så mange af bandets venner rendte bare op på scenen og spillede, hvis eksempelvis den normale trommeslager lige havde gang i en eller anden groupie, eller lige var ude og skide. Men dem der nåede flest koncerter var:

Nirvana2

Dette album handler om... Narh, bare glem det.

Albumredigér

Nirvana har lavet en lille håndfuld albums. De har udgivet 3 studiealbums bl.a.:

  • Bench
  • Glem Det
  • I' Utro

Albummet Glem Det fra 1991 regnes for at være det bedste album af dem alle. Det gør det, i og med at det solgte mere end de andre. På albummets cover (billedet til venstre) ses en meget nøgen baby. Dette billede er taget i 1991 hvilket betyder, at den lille baby i dag er kønsmoden. Denne flotte unge gut nedlægger således stribevis af unge piger, da de jo allerede har set hans diller. Så kan man jo ligeså godt stikke den op i dem..

Bandets opløsningredigér

I og med at Kurt Cobains kone, Courtney Love, valgte at dræbe ham, var det op ad bakke for det unge band. For uden en forsanger, var der ikke nogen vokal på deres sange og koncerter, og det kom altså til at lyde lidt for ensformet og kedeligt i sidste ende. Derfor valgte Nirvana ganske enkelt at opløse sig selv i syre.

30px-Cquote1 svg So long suckers! Og husk: I bliver hammerskæve hvis I ryger min aske! 30px-Cquote2 svg
Kurt Cobain

Se ogsåredigér