FANDOM

Nihilistisk-Folkeparti

Her burde nok have været intet billede, men alligevel så...

Ideologisk/politisk pH-skala for Nihilistisk Folkeparti
Her kan du se hvor partiet finder sig politisk før og efter et valg

Ideologisk pH (Det de siger de vil gøre)

PH1
0
Politisk pH (Det de gør når de er valgt)
PH1
0
Revolutionære Reaktionære
Populister

Nihilistisk Folkeparti er en uskøn forsamling af ikke-personer, der tror på immateriel lykke - eller snarere: Mangel på samme.

Baggrundredigér

Nihilisterne er det samme for materialismen[1], som islamisterne er for Grædemuren i Jerusalem. De hader alt, og velsigner udelukkende intetheden. Paradoksalt nok har denne hyldest til retten til intetheden ikke resulteret i at man har dannet et parti. Et parti som hylder det som ikke burde eksistere.

Landets samlede nihilister ønskede at gøre opmærksom på deres (manglende) eksistens, og til dette formål dannedes "Nihilistisk Folkeparti". Det er ikke klart hvornår det skete, da nihilisterne til stadighed benægter årstallets eksistens.
Da partiet var dannet, blev man straks enige om, at hele det politiske landskab var baseret på en løgn, og at man som sådan ikke kunne have politiske partier. Da man ikke kan opløse noget som ikke eksisterer, så findes der stadig et parti som bærer intethedens navn.

30px-Cquote1 svg Politik er fuldstændigt ligegyldigt. Det er kun tomme løfter, kavalergange og følelsesmanipulation.
Hele den politiske virkelighed er en medieskabt illusion, som politikerne opretholder for at skjule det faktum, at oplysningsprojektet endte i Vild med Dans.
Civilisation som sådan har spillet fallit!
30px-Cquote2 svg
Nihilisterne om manifester som de oprindelig er ment.

Dagligdagen i Nihilistisk Folkeparti går med at debattere eksistensen af møder. Når man er nået dertil, er det faktisk temmelig svært at mødes for at få noget debatteret. Men dem om det...

Afarter af intetredigér

Hos Nihilistisk Folkeparti findes der ikke en partibog. Derfor er det til stadighed svært at opgøre medlemstallet. Ingen benægter dog eksistens af partiet, da partiet i sig selv er indbegrebet af intetheden. På trods af dette, er der rygter om følgende fraktioner inden for Nihilistisk Folkeparti:

Moralske nihilisterredigér

Moralske nihilister er dem som ikke tror på tilstedeværelsen af moral eller etik. Det kunne være skribenter på Spademanns Leksikon, men de eksisterer garanteret heller ikke!

For moralske nihilister er det ikke et problem at lægge en pruttepude på dronningens stol. Hvis det ikke lige var fordi, at de heller ikke anerkender eksistensen af stole.

Arbejdssky nihilisterredigér

Nihilist-Robert

Robert. Et barn arbejdsmarkedet ikke kan nå.

Arbejdssky nihilister er en ikke-forsamling af personer, der nægter eksistensen af relevant arbejde. Selv når man groft har diskvalificeret sig til almindeligt arbejde, og har benægtet eksistensen af kompetente jobcenter-medarbejdere i årevis, så finder man tilstadighed tilfredsstillelse i at anerkende retten til at være umådeligt selvretfærdig. Og en nasserøv i øvrigt...

Denne fraktion inden for Nihilistisk Folkeparti omfatter bevisligt mindst én person:

  • Robert Nielsen - samfundsnasseren som aldrig fuldførte noget. Robert fik sin tid i pressen i 2012, og blev kendt for sin arrogance[2] da han ikke ville tage et McJob. Den bastard!
30px-Cquote1 svg Jamen jeg har da gået og ventet i 25 år på, at nogle ville ringe og spørge, hvad jeg mente.
Jeg har altid været rimelig sikker på, at mine analyser og holdninger var interessante for andre end mig selv.
30px-Cquote2 svg
Nihilist-Robert om at vide nihil intet!

Det eneste Robert ejer er selvretfærdighed. Det eneste Robert har er en spolebåndoptager og en titel som "mentalordfører" i Nihilistisk Folkeparti

Metafysiske nihilisterredigér

Metafysiske nihilisme forkaster objekter og verdenen omkring deres eget "jeg". Denne form for nihilisme betegnes ofte som "surrealisme", og praktiseres bedst i tomme rum.

De grønne nihilisterredigér

Denne fraktion inden for Nihilistisk Folkeparti, er tilsyneladende en af de mest progressive og resultatorienterede forsamlinger. Her er tale om nihilister, der har fået afskaffet den globale opvarmning, simpelthen ved at benægte eksistensen af klimaforandringer - og termometre.

Bjørn Lomborg var i en periode medlem af denne fraktion, men måtte opgive sit medlemsskab, da han nægtede at ankerkende "penge" som noget man sagtens kunne undvære.

Nihilistiske paradokser for nihilistiske partierredigér

Det er faktisk ret svært at være nihilist. Se bare hvad de må kæmpe med i Nihilistisk Folkeparti. Hver dag!

  • Det er ikke til at finde en fyr som hedder Nietzsche noget sted. Selv om han altid bliver nævnt i en brandert.
  • Det er tæt på umuligt at samle 25.000 underskrifter for at kunne opstille til folketinget, når man ikke anerkender retten til at eje en kuglepen[3].
  • Det giver ikke mening at optræde i tv-debatter, når man bevist benægter eksistensen af TV-apparater[4].
  • Man skal være dybt alvorlig og seriøs - konstant! Nihilister anerkender ikke retten til at have det sjovt. Eller til selvironi.

Husk altid:

30px-Cquote1 svg Det handler hverken om at dele kagen anderledes eller om at gøre kagen større.
Det handler om at indse, at kagen er en løgn!
30px-Cquote2 svg
Nihilister om at benægte eksistensen af kage.

Nihil-noterredigér

  1. "Nihil" er latin for "intet".
  2. Og for at få Anne Sofie Herpes til at komme med en formfuldendt og dog fuldstændig surrealistisk usand konspirationsteori.
  3. Eller behovet for at danne en lovgivende forsamling.
  4. Og af Reimar Bo Christensen.