FANDOM

"Du har sørme en masse nerve"

~ Mig om en seksuelt afsporet tandlæge

En nerve er et lille, aflangt organ, der sidder skjult forskellige steder i kroppen og gør ondt. Som regel er nerver røde, men de findes også i en blå variant. Eller måske det er blodårerne? Nå, men nerver sidder altså inde under huden og gør nogle gange ondt. Du har flest nerver i hovedet (hjernen er fyldt med dem), i hænderne og på spidsen af din penis eller klitoris.

"Du går mig på nerverne"

~ Milena om en rotte, der vader rundt i hendes hjerne

Af samme grund bliver vi nervøse, hvis nogen andre truer vores nervesystem. Disse trusler kan være af såvel fysisk som psykisk karakter, og de sidstnævnte er ofte de værste. Hvem vil ikke hellere have tæsk end at tilbringe bare fem minutter med Mogens Camre eller Carl-Mar Møller?
Mange forsøger derfor at dulme deres nerver med medicin, stoffer eller alkohol. Og det virker! Men dybest set har vi alle brug for vores nerver, da vi ellers ikke ville opdage det, når vi sad på en varm atomreaktor eller i et lejrbål, og den slags fejltagelser kan være fatale. Noget andet gør sig gældende med de psykiske risici, da både alkohol, hash, deodorant, vitaminer og stoffer lægger en så tilpas dæmper på vore hæmninger, at vi uden blusel kan stjæle, lyve, voldtage og skamfere alt det vi lyster, så længe vores nervesystem er så bedøvet, at vi ikke ænser andet end vores egen tilfredsstillelse. Nogle mennesker har dette karaktertræk som en medfødt evne. Dem kalder vi enten for psykopater, børsmæglere eller finansfolk.