FANDOM

Portman

Natalie Portman, til prøvefilmning på en film om betonlebber[1].

Natalie Portman (Født: Neta-Lee Hershlag, i 1981) er en ateistisk jødinde-skuespiller-instruktør-producer-model-mor, som trods et skuespiltalent der ligger lysår over Iben Hjejles, nu primært er kendt fra Star Wars og nogle karrieremæssige hjerneblødninger.

Dér hvor filmen knækkederedigér

Natalie Portman spillede titelrollen i "Black Swan" (2010) og købte sig fik for den, en Oscar for bedste kvindelige hovedrolle. Til samme film, krævede den petite spirrevip dog lige, at hendes veninde - den tæt ved totalt talentløse Mila Kunis - skulle have en rolle, hvilket var tæt på at smadre en film, der i forvejen primært kredser om ballet, med en billedkvalitet der ser ud til at være filmet med en telefon fra 2008.

2016redigér

Dette år, der viste sig næsten ligeså fredeligt som 1914-18 og 1939-45, ville Natalie Portman udvide sin portefølje som producer, så hun valgte at gå ind i arbejdet med at filmatisere "Pride and Prejudice and Zombies", der - udover en titel og et plot der i dén grad pisser på Jane Austens minde - i skrivende stund har et underskud på 14.000.000[2] US-dollars.

2018redigér

Den 7. januar 2018 holdt man Golden Globe-uddeling, og Natalie Portman valgte at lave et live politisk stunt, hvor hun brokkede sig over at der kun var mænd i kategorien "Bedste Instruktør". Efterfølgende klagede hun endda over, at der generelt ikke hyres ret mange kvindelige instruktører - hun glemte bare lige, at hendes eget private filmselskab på daværende tidspunkt havde benyttet 7 forskellige instruktører og ud af dem var kun 1 instruktør en kvinde. Hende selv!

Noterredigér

  1. Hun fik ikke rollen, da hun vejer 100 kg for lidt.
  2. Det svarer til lige godt 200 US-dollars, i pre-1929-værdi.