FANDOM

Nadim

Nadia Nadim på besøg i "Jels Håndboldklub for Folk Uden Hænder".

Nadia Nadim (f. 1988[1] i Kabul, Afghanistan) er den eneste kvindelige landsholdsspiller i fodbold, som folk kender. Paradoksalt nok, optræder hun ikke på en eneste plakat for Landsholdet overhovedet[2]. Ja faktisk er det så slemt, at når man nævner "Landsholdet", er der ingen der kan komme i tanke om en eneste kvinde, overhovedet.

Historikredigér

Nadia Nadim blev født i Afghanistan, men flygtede kort efter, at NATO invaderede. Flugten skete sammen med hendes mor- og søskende, fordi hendes far var blevet dræbt af Taleban[3]. Familiens flugt endte i én af Danmarks "Happy Camps" nær Gug, hvor hun i Integrationens hellige navn fik lov til at spille fodbold i den lokale klub, hvor hun meget hurtigt viste et stort talent for sporten[4]. Senere fik Nadia Nadim dansk statsborgerskab, skrev kontrakt med en klub i USA, og begyndte på Landsholdet, selvom hun ikke optræder på plakaterne, til kampene eller på bænken.

Fod(bold)noterredigér

  1. Formodet fødselsår. Pga. Islams månekalender, er det faktisk muligt, at hun er ældre eller yngre.
  2. Medmindre, at hun er Bendtner i forklædning?
  3. Han må jo logisk set, have været kriminel. Selv de mest sindssyge regimer, plejer trods alt ikke at dræbe loyale undersåtter.
  4. Uagtet at sportstalenter slet ikke eksisterer. Der findes kun to grupper af sportsudøvere: Dem der går op i det og træner ekstremt meget, og alle os andre.