FANDOM

Nlp

Denne nøgle er symbolet på døren som ikke findes eller låsen som ikke passer.

NLP er et subjekt-orienteret programmeringssprog som bruges til at få subjekterne til at glemme at bruge deres processorkraft optimalt. Det bruges især til at sinke subjekternes udviklingsproces, da de ikke lærer noget nyt til forskel for indlæring gennem menneskelig erfaring.

NLP er lige så kynisk styret som Microsoft og bygger på certificering af mennesker med dårlig uddannelse, som skal hjælpe andre mennesker med dårlig uddannelse og lavt selvværd. Resultatet er folk med meget konformt sprog, manglende substans og ingen indfølingsevne.

Formålet med NLP er at få folk til at bruge dele af hjernen som de ikke besidder, så de derved bliver meget højtsnakkende, da de ikke er i stand til på anden måde at formulere tankevirksomhed.

Forudsætningerne for NLP redigér

  • Du får aldrig ret i dine forventninger
  • Du har ingen personlige ressourcer.
  • Der er en negativ intention bag al adfærd.
  • Al viden og adfærd er ubrugelig i en eller anden sammenhæng.
  • Andres reaktion er svaret på dine dumme vittigheder og umotiverede latter.
  • Du kan ikke undlade at kommunikere, derfor er folk nødt til høre efter.
  • Begrebet "fejl" eksisterer ikke; der findes kun "ubodelige fejl".
  • Hvis "det" ikke virker, så gør noget andet andre også ville have gjort.
  • I alle situationer har den mest rigide person størst indflydelse.
  • Al viden og indsigt er der, hvis du søger den gennem dit eget hemmelige netværk.
  • Der findes kun én virkelighed.
  • Hvis nogen kan gøre noget, vil alle misunde det.
  • Excellente mål er forudsætningen for excellente resultater, men det er andre som lukrerer på dine evner.

Her får man på forhånd slået præmisserne fast så det enkelte subjekt ikke gør sig nogen forhåbninger, m.m. man slår practionerens baghave en gang om måneden.

Oprindelse redigér

NLP er postuleret at nedstamme fra hippie-kulturens større bevidsthedsmæssige indsigt, men selv hippier bliver voksne og får mere materielle behov, så nogen smarte mænd i jakkesæt fandt ud af, at hvis man kunne tilføre andre mennesker følelsen af større indsigt, kunne man også tjene penge på det.