FANDOM

Myresoldat3

Myresoldater fra alle verdenshjørner. Den lyserøde er bøsse.

Myresoldat1

En myresoldat just hjemvendt fra fronten.

Myresoldat2

Ovenstående myresoldat i færd med genoptræningen, efter en kugle i sin lille plastik-nyre.

"Plastik er naturkilde til elektricitet."

~ Newton om Myresoldater

Myresoldater er et fænomen der normalt tilskrives pakker med hundredevis af små soldater, ikke meget større end en lillefinger-negl. Soldaterne er almindeligvis lavet af plastik, og består oftest af et bredt udvalg amerikanere og andre nazister[1].

Populære lege med myresoldaterredigér

Stil dem op og vælt lortet.
Denne leg er simpel: man stiller samtlige myresoldater op som man overhovedet kan skaffe. Under normale omstændigheder vil det dreje sig om ca. 100 stk. Når de står op, tæsker man løs på dem med arme og hænder[2] indtil de alle sammen er væltet, gået i stykker, fløjet over i hundekurven eller man selv har fået én stukket op under huden. Husk at græde og kalde på mor.
Skyd lillesøter med en slangebøsse
Alle unger som ikke er fuldstændig debile har på et-eller-andet tidspunkt prøvet at lave en slangebøsse. Uanset om den slår hårdt eller ej, så er et standard-arsenal af myresoldater et oplagt ammunitionsdepot hvis man ønsker at tyrannisere sin lillesøster[3]. Skyd efter røven, armene og nøgne lår. Øjnene er et interessant mål, men unødvendigt ondt: lillesøster skal tyranniseres - ikke miste synet.
Put dem ind i øret eller næsen
Denne leg er fjollet, men mange børn har leget den: man tager en myresoldat[4], putter den ind i en kropsåbning i hovedet, og sørger for at presse skidtet så langt ind at den skal fjernes kirurgisk. Underholdningen ved denne leg, er den is man får af sin mor når man har siddet stillet i ventesalen på skadestuen.

Myrenoterredigér

  1. De mest primitive myrer er hærmyrerne og jagtmyrerne fra henholdsvis Sydamerika og Afrika.
  2. For myrer er larvestadiet særligt hjælpeløst – der mangler myrerne f.eks. fuldstændigt ben, og er henvist til de voksnes pleje for at kunne klare sig.
  3. Da følehornene sidder parvis, kan de give oplysning om både intensitet og retning til det, der afgiver lugten.
  4. Mennesker har haft et blandet forhold til myrer gennem det meste af historien.