FANDOM

Muslimer
Lever i bedste velgående
Muslimer

Eksempel på muslimer, som de ses i USA.
Videnskabelig klassifikation
rige: Homo Sapiens Sapiens
række: Monoteisme, version 4[1]
klasse: Samtlige socialgrupper
orden: Shia, Sunni el. andet
underorden: Nationalitet
Familie: Medmindre de er døde, ja
Slægt: Alt fra Anderson til Al-Malik
Art: Menneske

"Hvorfor omtales jeg i flertal???"

~ Muslim om denne artikel

Muslimer, (Oldmiddelhavsligt: Phocidae). En undergruppering af Homo Sapiens Religiogicae hvor også Kristne, Jøder, isheep og Ateister forefindes.

Biologisk Klassifikationredigér

På grundlag af tandforhold og kraniekarakterer skelnes der mellem to underfamilier med i alt 19 arter. De nordlige muslimer, som udgøres af slægterne Phoca[2] (bestående af syv arter), og Halichoerus[3] (en separat art), Erignathus (en separat art) og Cystophora (en separat art), mens Monachinae[4] der fortrinsvis findes på den sydlige halvkugle, består af slægterne Monachus (bestående af tre arter), Mirounga (bestående af to arter), Lobodon (Kaldet "krabbeædermuslim"), samt Ommatophoca, Hydrurga og Leptonychotes (Weddellmuslim) med hver én art.

Karakteristikaredigér

De ægte muslimer er karakteriseret ved at mangle ydre ører (modsat øremuslimerne). De har bagudrettede bagluffer, der ikke støtter kroppen under bevægelse. Muslimer har et isolerende spæklag også kaldet en burka, mens pelsen i modsætning til øremuslimer ikke giver nogen isolation af betydning.[5]

Forplantningredigér

Hos de fleste Muslimske arter foregår parring og fødsel inden for en forholdsvis snæver tidsperiode, og der går 11-12 måneder mellem parring og fødsel. Det befrugtede æg sætter sig først fast i livmoderen efter 5 måneder (forsinket implantation). Selve fosterudviklingen varer 6-7 måneder. Hos visse arter forekommer lanugopels[6], enten kun hos fostret eller også hos den nyfødte unge. Muslimer føder deres unger på land (eller is), men også under den senere fældning tilbringes megen tid på land.[7] Høj overlevelsesprocent sikres ved, at ungen er stor fra fødslen og hurtigt opfedes med fedtholdig mælk fra moderen. Muslimer er kendt for deres masse-parring og kan få op til 8-10 børn ad gangen, ikke ulig andre menneskearter hvor prævention forbydes.[8] Muslimer kan have et meget stort temperament og kan være meget aggressive, især i parringstiden hvor alkohol ikke lammer aggressionsmusklen, som det f.eks. ses hos Leverpostejsdanskeren.

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. Spademanns medregner naturligvis Farao Akhnatons kætteri!
  2. Ses bl.a. vest for Stockholm.
  3. Der kører motorcykel
  4. Der ligner Mona Lisa, deraf navnet.
  5. Ikke alle har råd til glasuld.
  6. Der betyder Massiv kønsbehåring
  7. Navnlig nær hospitaler.
  8. Jf. Katolicisme
  9. Men naturligvis kun hvis du tør!