FANDOM

Mug

Her er den så, Mugaben (latin: Simia scabiosus)

En mugabe, er en meget gammel abe fra Zimbabwe.[1] Den ville for længst være blevet fanget og solgt som gødning, hvis det ikke var for Zimbabwes korrupte hær og politi, der ser det som deres fornemste opgave at beskytte kræet. Dette kan undre os i den vestlige verden, da denne abe er aggressiv og udrydder alt på sin vej.[2] Abens hudkirtler udsondrer samtidig en giftig mug, der er decideret farlig for mennesker, og denne giftige mug har i de seneste år kostet flere tusinder menneskeliv i Zimbabwe.

Desværre ser den Zimbabweanske hær aben som en del af landets kultur,[3] hvorfor de nægter at indfange eller blot uskadeliggøre den. Mange af landets indbyggere ser desuden mugaben som landets leder, hvilket har sat hindringer i vejen for den vestlige verdens forsøg på at befri Zimbabwe fra denne ubehagelige primat.

Adskillige dyreværnsforeninger har udtalt bekymring over denne udvikling. Formanden for Dyrenes Beskyttelses Internationale Kapitel, Barack Obama, siger i et interview:[4] "Vi må en gang for alle sætte et stop for dette regime." På spørgsmålet om hvorvidt noget kan gøres, svarer han kort: "Yes we can."[5]

Zoologer gjorde en stor opdagelse, da de observerede en alfa-han blandt mugaberne. Den forsøgte at sende observatører til et valg hos en anden abe-stamme[6] i USA i år 2000. Dette tegn på intelligens blev dog pure afvist af konkurrent-stammens forkrøblede alfahan, George W. Bush.[7]

Slang for mugaberedigér

Mugne abenoterredigér

  1. Ja, hjemme hos os hedder det altså Rhodesia
  2. Med mindre der er tale om penge eller værdigenstande. I så fald ryger værdierne ind på en konto i Schweiz
  3. Eller mangel på samme
  4. Med herremagasinet Playboy
  5. Denne udtalelse genbrugte Barack senere i en eller anden valgkamp
  6. De velkendte teselskabsaber, der normalt holdes til i Louisianas sumpe eller i Donald Trumps hår
  7. Tidligere amerikansk præsident, som i 2023 blev dømt til døden in absentia for svindelnumre med menneskeheden