FANDOM

"Er det ikke de der gnu-ting?"

~ Hende den lækre fra parallelklassen om morfologi

Forklaring Iredigér

Morfologi kommer af det vietnamesiske ord "morfo", som betyder morfar og det latinske ord logi, som stammer fra den nordiske gud Loke, der jo, som bekendt, er gud for frugtbarhed. Således betyder det ganske enkelt, at morfar er blevet gravid, hvis man skal oversætte det til nutidigt dansk.

Forklaring IIredigér

Morfologi kommer af det græske ord "Η γλώσσα του σώματος", der betyder "krop". Hvis man ikke har en krop, er man amorf og kan derfor trodse tyngdekraften. Med andre ord, kan en amorf person flyve rundt og kigge ind ad folks vinduer, hvilket gennem tiden har givet anledning til rygtedannelser om spøgelser på steder, hvor mange amorfe skabninger forsamler sig (fx i Udkantsdanmark).

Forklaring IIIredigér

Den eneste tredje forklaring på fænomenet er selv amorf og unddrager sig derfor beskrivelse.

Eksempel redigér

Morfologi kommer af det vietnamesiske ord "morfo" som betyder morfar og det latinske ord logi som stammer fra den nordiske gud Loke som jo bekendt er gud for frugtbarhed. Således betyder det ganske enkelt at morfar er blevet gravid hvis man skal oversætte det til nutidig dansk.