FANDOM

JFK-50

JFK's gyngestol har stået tom i 50 år. Spademanns redegør for situationen med det kølige overblik vi er så kendt og elsket for.

JEHoover

FBI's direktør, J. Edgar Hoover demonstrerer her, hvordan han skød krydderen af JFK fra en elevatorskakt.

Lbj-richard-russell

Præsident Johnson havde en særlig måde at tale med folk på, så de følte sig elskede og velkomne. Her er det senator Richard Russell, der får en omgang (1963).

Trafficante

Mafioso'en Santos Trafficante (med åh-nej-hænder om brillerne) føres bort fra en anden mordsag retssag, hvor han står tiltalt for at have skudt sin mor i roen. Intet kunne være længere fra sandheden. Hun blev ramt i brystet. Og se de høflige mafiadrenge i forgrunden, der hilser med hatten. Velopdragne som få.

Mordet på John F. Kennedy, som vi fejrer den 22. november med boller og lagkage, blev opklaret på to timer, hvilket er ny rekord for selv det strålende politikorps i Sydens perle, Dallas. På intet tidspunkt lod man spor eller beviser komme i vejen for den endelige domfældelse og henrettelse, der fandt sted under afslappede former i politigårdens parkeringskælder et par dage efter.

Den udpegede skurk var Lee Harvey Oswald - politiagenten der for evigt vil stå som en skamplet i historiebøgerne.

Helt igennem smukt politiarbejde, der er en politistat værdig.

Men men men... Hvem gjorde det?redigér

Ork, det er da klart for enhver. Det var mafiaen!

Men FBI-chefen J.Edgar Hoover sagde jo, at der ikke fandtes nogen mafia?redigér

Gjorde han det? Nå, så var det nok ham der gjorde det. Sammen med mafiaen.

Men det kunne han vel ikke slippe godt fra? Præsident Johnson ville vel fange ham?redigér

Ja, naturligvis. Hvis han ikke også var med i det. Sammen med mafiaen og FBI-chefen, de var jo så gode venner. Gamle naboer, faktisk.

Og hvad med højreekstremisterne? Var det ikke dem, der gjorde det?redigér

De højreekstreme Minutemen var måske en smule trætte af Kennedy, men han var jo også rød som bare fanden. Og ville ud af Vietnam, hvor der ellers var gode klejner at tjene for den militære storindustri. Hvis det var sket, så var Bell Helicopters gået fallit og det kan vi vel ikke have, vel? Vi skal jo have et sted at gå på arbejde, så vi kan få spist vores madpakke, ikke? Men de havde ingenting med mordet at gøre. Intet! De betalte bare en stor sum penge til Jack Ruby, så han kunne afregne sort med mafiaen, det er slet ikke det samme.

Og hvad med Zapruder-filmen, var den ikke forfalsket?redigér

Forfalsket er sådan et grimt ord. Den er trimmet. Hvis det var en CD ville vi kalde den Digitally Remastered, ikke. Et klip hist og pist, lidt zoom-ind for at fjerne opmærksomheden fra uheldige detaljer og en lille retouchering, der gjorde græsplænen så blå, så blå, som Rocazino sang. Ja, filmen var vel nærmest "en tur til frisøren" kan man sige.

En græsplæne er sgudda ikke blå!redigér

Nå for helvede, så må vi igang med spritpennen igen. Hvilken farve er det nu græs har? Vi kommer så sjældent ud...

Var Zapruder med i mafiaen?redigér

Nej, nu må du holde op. Du har jo lige sagt at mafiaen ikke findes, ikke. Så det gør Zapruder vel heller ikke.

I øvrigt optog Beverly Oliver en meget bedre film end Zapruder gjorde, men den er desværre forsvundet hos FBI, der konfiskerede den på Dealy Plaza.

Der er nogen der siger, at chaufføren vendte sig om og skød Kennedy i bærret?redigér

Der er osse nogen der siger, at din røv ikke ser stor ud i de bukser.

Og at livvagterne var bagstive?redigér

Kan man nu ikke engang have lov at have en lille skid på på arbejde? Hvordan fanden ville du selv have set ud, hvis du havde været på natklub til klubben fire om morgenen - med fri bar?

Og der blev svindlet med beviserne mod Oswald!redigér

Sludder og vrøvl. Han nægtede glemte bare at skrive under på arket med fingeraftryk, fordi det ikke var hans egne. Så måtte en anden jo gøre det for ham, ikke, det kan du da godt se.

Og antallet af skud - var der virkelig kun 3?redigér

Helt bestemt! Tre forfra, tre fra siden og tre bagfra. TRE, FOR HELVEDE DA!

Og CIA - var de også rodet ind i det?redigér

Nu er du jo nærmest paranoid, for satan da! Bare fordi en, to, tre eller fire tidligere CIA-folk var med i det, så kan man jo ikke bare slynge ud, at hele CIA er noget lort, vel?

Forsøgte de ikke at rode Castro ind i det?redigér

Når nu mordplanerne mod Castro ikke rigtig blev til noget, så kunne man da lige så godt bruge dem mod Kennedy, ikke. Men du går måske ikke ind for genbrug, dit lille miljøsvin?

I alle disse år er de sande mordere gået fri!redigér

Aaaarh, ingen går vel helt fri. Tænk bare på, hvordan man er lænket til arbejdsmarkedet fordi man skal betale husleje og andre faste udgifter. Og spendere millioner på diamantøreringe til bitchen, som nok er skiftet ud et par gange de sidste 50 år. Og en levertransplantation, ikke mindst. Og nogen er jo død af alderdom ikke. Åreknuder, du, det er en plage i røven. Nej, vent, det er jo hæmorroider.

Og Oswald - han var bare TOTALT uskyldig!redigér

Sååååå uskyldig var han da heller ikke. Tror du han fik to børn ved at kigge på Bamse og Kylling?