FANDOM

Hanne og FinnBettina og ErikCasper og JosephfineMette og MichaelDen søde værtindeItaliendrøm

Min italienske drøm var et program på DR1, som handler om at man placerede de 8 mest ulidelige danskere i en italiensk bondeby, for at lade det danske samfund få fred for dem i 2 måneder. I den lille by skulle de 4 par lave et bed and breakfast, som ingen alligevel gider at besøge. DR1 bad dem sådan set bare om at udføre denne opgave for at forhindre dem i at kede sig og vandre tilbage til Danmark.

Under hele forløbet blev de også bedømt på sprogkundskaber, madlavning og håndværk. Men lad os parre mødrene:

De uduelige danske par redigér

Mette og Michael redigér

Mette er utrolig god til sprog, og blærer sig med det, så det ender med at en af de andre deltagere kvæler hende med en pude. Hendes mand Michael har et dårligt temperament, og er i et af episoderne ved at, bogstaveligt talt, sprænge i luften. De har desuden en søn som har damp.

Hanne og Finn redigér

Hanne og Finn er alderspræsidenterne, og det er IKKE en kompliment. Hanne kan sådan set ikke lave andet end at brokke sig, over ALT. Desuden kan hun ikke finde ud af en skid, og hun skændes med alle lærerne inde for de forskellige fag, og i et af episoderne slår hun sproglæren med et bat. Man tror også at det var Hanne der slog Mette ihjel. Hendes mand Finn er bare en torsk, meget kort sagt.

Casper og Josephfine redigér

Casper er tømrer, og er også ligeså klog som en. Han elsker at drikke sig fuld, og feste som en sindssyg. Casper ender så også med at gå seng med sproglæren, madlavnings-læren, og håndværkerlæren (som i øvrigt er en mand). Josephfine er en dum blondine, som aldrig siger noget, men hele tiden brokker sig over designet, som hun ikke har en skid forstand på.

Bettina og Erik redigér

Bettina er en meget doven person, som helst vil undgå at bevæge sig, og lave noget som helst. Erik laver rigtig meget (tror han selv), og i et hele taget tror Erik han har lavet hele det fordømte hus selv. Bettina og Erik bor i øvrigt i Himmerland, det taler vist for sig selv.

De (stupide) indfødte redigér

Sproglærenredigér

Sproglæren er en utrolig smuk og lækker dame, som Casper senere har sex med. Hun kan ikke lide Hanne, fordi hun er grim og hun elsker Mette, fordi hun er kønnere end Hanne.
  • Uha - una feminina italiana
  • Sproglæreren bliver sur på Finn
  • Selvfølgelig laver italienere sort det hedder bare noget andet
  • De ser allesamme sådan ud i Italien

Madlavnings-lærenredigér

Tror at hun ejer en meget anderkendt kokke skole, der er ingen der ved en skid om hvad for en kokke skole hun ejer.
30px-Cquote1 svg
"Jeg syntes at parrerne er alt for bange for at røre ved kød, undtagen Casper, han tager meget på MIT kød
30px-Cquote2 svg
Italiensk Madlavnings lærer om parrernes frygt for at røre ved råddent kød

Håndværkerlærenredigér

Han prøver at hjælpe parrerne med at lave det gamle lortehus, men han er korrupt og alle hans håndværkere er amatører, og han har kun ansat dem for at have sex med dem, og eftersom at casper er håndværker, kan han ikke lade være med at have sex med ham. håndværkerlæren er gift og har to børn.
30px-Cquote1 svg
Den smagte af kattemad
30px-Cquote2 svg
Håndværkerlæren om om Caspers stikkejavert

Det hemmelige rådredigér

...udover de karakterer som parrerne får, skal et hemmeligt råd (det er ikke en SKID hemmeligt) som består af en gruppe særlinge fra byen, som inkluderer en hel række gamle senile damer, bestemmer hvem der vinder huset
30px-Cquote1 svg
Jeg kan godt lide at stikke min røv ned i vasken og skylde den
30px-Cquote2 svg
En tyk dame der er med i det hemmelige råd om hendes første indskydelse, når emnet design kommer op

30px-Cquote1 svg
De burde alle sammen smides hjem
30px-Cquote2 svg
klog dame fra det hemmelige råd om parrerne

30px-Cquote1 svg
Jeg tror de går i bad med tøj på i Danmark, og de skider også i badet
30px-Cquote2 svg
Bartenderen som også er med i det hemmelige råd om om danskers badevaner

Vinderen redigér

Vinderen bliver Josephfine, fordi at Hanne og Finn var rejst i vrede, Bettina faldt igennem taget, og havnede lige ned på Erik. Mette var blevet kvalt, og Michael var stukket af med barnet, derudover var Casper i færd med at have sex med en ged midt ude på gaden, hvilket førte til at han senere blev skudt af det lokale politi. Under et jordskælv dør Josephfine fordi det gamle lortehus falder sammen. Og eftersom at alle de andre deltagere er døde, gjorde vi os her på Spademanns Leksikon den ulejlighed at frakoble bremserne på Hanne og Finns bil, da de var de eneste overlevende. I behøver ikke takke os, vi gør bare vores arbejde.

Hvad skete der så? redigér

Vinderparret Casper og Josephine prøvede tilværelsen af som bed and breakfast-værter i et halvt år, men vendte tilbage til Danmark, efter at den aftalte prøveperiode var slut.

Byhuset, der blev døbt Casa Danese, var købt af tv-selskabet Eyeworks, og direktør Esben Halding, Eyeworks oplyser til BT, at huset blev solgt for halvandet år siden.

Danmarks Radio har ingen planer om at lave flere afsnit af ’Min italienske drøm’.