FANDOM

Mick Øgendahl - I daglig tale kendt som "Gnom" Mick Øgendahl er født og opvokset på Grønland, hvorfra man ser mange af hans spastiske træk kommer fra. Mick er aktuel i den næste sæson af Paradise Hotel 8, hvor programmet har kendisser med. Holdet består af følgende.

Medvirkende redigér

"A gakkelak!"

~ Mick Øgendahl om hans medvirken

Tidlige år redigér

Mick begyndte sin karriere som Banjo spiller, i duo'en Rollo & King.
Han bliver dog efter kort tid uvenner med Søren Poppe, da han var sygt meget bedre end ham til at spille banjo. Efter flere år hvor Mick lavede forskellige jobs (gæstebartender i Sunny Beach - til renovationsmedarbejder), besluttede han sig nu for at kaste over at lave en pop duo.

Han fik samlet en mindre gruppe bestående af: Kim Bodnia, Robert Hansen, og Johnny Madsen. Den nye duo "Landevejens røvere" lagde Danmark ned til det danske Melodi Grand Prix[1], og fik en klar 1. plads. Dette var dog kun begyndelsen på en stor succes, "Landevejens røvere" vandt det internationale melodi grand prix, da juryen primært bestod af danske komikere.

Idolerredigér

En af Micks utallige idoler, er Danmarks national "skjal" nummer uno Kim Larsen, hvilket også er hans far. Hans idoler tæller alt fra Justin Bieber til Dildo-jill.

Noterredigér

  1. Spørg mig ikke hvorfor deres lorte numre slog igennem.