FANDOM

Hayden

Som det ses af ovenstående billede, så er Michael Hayden et stakkels skvat menneske i konflikt med sig selv

Michael Vincent Hayden blev født lørdag 17. marts 1945 i Pittsburgh af fattige irske forældre. Det hårde liv som gade- og delebarn satte sit præg på unge Michael, som i forvejen var uheldig med sin krop og sit udseende generelt, og da ingen piger var interesserede i ham, besluttede han sig for at blive et magtmenneske. Ud over at han var bumset og tidligt skaldet, så hjalp det heller ikke unge Michael, at han var ganske direkte grim og forresten lignede en gris i ansigtet. Hans iboende grimhed infiltrerede hans sjæl og - kombineret med hans stræben efter magt - endte det med, at Michael blev chef for NSA og CIA, så han kunne snage i alle sine gamle skolevenners fortid og derpå udsætte dem for ubehagelige konfrontationer. Senere blev Michael også venner med humanisten og whistlebloweren Edward Snowden, som var meget yngre og kønnere end ham. Da Edward kritiserede den intense overvågning af alle andre, blev Michael sur og forviste Ed til Rusland, og så var de to altså ikke venner længere.