FANDOM

Meyer (spil)[1] er et terningespil for hele familien. Spillet skal foregå på et værtshus, og meget gerne i en tæt rimtåge af cigarrøg og fodsved. Spiller du Meyer andre steder end på et værtshus, har du begået en af de 232 dødsynder, og du skal derfor tilbringe resten af dine dage i Skærsilden, med Basims Greatest Hits som baggrundsmusik.

Meyerspil

Meyer! Helt uden snyd!

Sådan gør duredigér

Find nogle plørefulde skikkelser at spille med samt dertilhørende raflebærgere. Råw efter personen bag diksen efter en god håndfuld terninger. Sæt jer til bords og skål i en muggen Albani.

Spillet går ud på at slå en ener og en toer. Til det skal du bruge to terninger kvast sammen mellem to raffelbærgere. Spillet er ganske simpelt. Der er 50% chance for at slå Meyer: enten gør du, eller også gør du ikke.

  • Slår du ikke en ener og en toer, så skal du råbe "JAAAAAHAHAHA!!! FUCK DIG, SØREN![2]" og sende terningerne videre til din siddemakker på højre side, hvorefter du siger "Meyer.."
    • Spiller vedkommende videre uden at løfte råber du: "HAHAHA! DER FIK JEG DIG NOK HVA!"
    • Løfter vedkommende derimod bærgeret, slår du hårdt i bordet og råber "BOLLER I RØVEN" hvorefter du fumler terningerne ud af hånden på din siddemakker - så de ryger ned på gulvet - og siger derefter: "Der var altså Meyer.. Jeg sværger"
  • Slår du derimod en ener og en toer, så skal du udbryde: "For HEWLEDE!" og sende terningerne videre til din siddemakker, hvorefter du stille siger "42.."[3]
    • Løfter vedkommende derimod bærgeret, vinder du spillet med stil.

Ting du kan slåredigér

  • 1 & 2 = Meyer
  • 2 & 1 = Meyer
  • 3 & 1 = Lille Meyer
  • 1 & 3 = Lille Meyer
  • 6 & 6 = 66
  • 3 & 2 = Fællesskål

.. Og intet andet.

Tabte fodnoterredigér

  1. Hvis du fjerner (spil) får du Meyer.
  2. Også selvom din siddemakker hedder Jens, Jørgen eller Knud. Eller noget helt fjerde. Men i særdeleshed hvis han hedder Søren!
  3. Der er nu 11,9% chance for at han løfter!
  4. Husk! Der findes TO slags advokater: Den som sidder i spjældet, og dem som er på vej...