FANDOM

Mx

Ja, hvad gør man egentlig hvis aviserne er gået op i røg? (Ihvertfald begynder man ikke at rydde op - dén opgave er heldigvis udliciteret til de kommunale lejesvende).

Metroxpress er et svensk sladderblad der udkommer i over 20 forskellige lande, og i Danmark alene, med et dagligt oplag på over 200.000 eksemplarer. Til trods for at avisen er gratis, og ligger tilgængelig på praktisk talt samtlige DSB-stationer der endnu ikke er lukkede, er det alligevel ikke lykkedes at drive avisens oplag op i noget der bare minder om total dominans på markedet herhjemme. Selv på de steder hvor avisen uddeles som flyveblade, af beredvilligt personale med flag på ryggen, gider folk stadig ikke at tage imod den, men går hellere hen i den nærmeste kiosk og køber en anden avis. De mennesker der drister sig til faktisk at læse i avisen, gør i reglen det eneste logiske: efterlader den på sæder, i skraldespande eller slet og ret, smider den på jorden, hvor selv rotterne ikke gider at træde på den.

Indholdredigér

Metroexpress er fyldt med ligegyldige nyheder om ligegyldige kendisser, og hvad personalet på avisen ellers kan google sig til, 2-3 uger efter at ign.com har offentliggjort den selv samme nyhed. I forbindelse med helligdage, fejrer avisen sig selv, og udgiver ét eller flere særnumre der næsten 100% dedikeres til interviews med musikgrupper, annoncer for badeferier til Grækenland eller hvilket studievalg man skal træffe, for at blive en gennemsnitlig københavner inden man fylder 25.