FANDOM

Metropolitanskolen1

Træder man ind af denne port, forvandles man Lektor Blomme til Cæsar, hvorefter alle de vi andre bare skal slikke stodderens skosåler.

Metropolitanskolen2

Vi har alle været i denne situation[1]...

"Nul, Fister Løgsovs - dér har jeg aldrig gået!"

~ Hans Scherfig om Kofoeds Skole

Metropolitanskolen var[2] en Højere Læreanstalt for sadister, fascister og andre menige medlemmer af statsforvaltningen, der satsede på en glorværdig karriere i Kulturarvstyrelsens Særlige Afdeling for Højforskning- og Bevaring[3].

Lektor Blommeredigér

Ret på pacemakeren, for nu kommer chokket: Lektor Blomme var en virkelig person! Sammen med Kannibalen og Havmanden, hærgede han Metropolitanskolen i 1910erne og 1920erne, hvor han gjorde livet surt for forfatteren Hans Scherfig og alle de andre unger der ikke gad at lave lektier[4].

Til tidligere skolebørn
I kan finde virkelighedens Lektor Blommes grav under navnet "V. Bang", hvis I savner hævn for et-eller-andet.
Til skolelærere
Vi véd godt at I ikke kender til det at være børn[5], men vil I ikke nok prøve!?

Skolens Registerredigér

  1. Min lærer var godt nok kvinde, sidst i 20erne, pisselækker og hev mig ind i et skab til en privatlektion i Sexchikane. Hun var overhovedet ikke min kusine - jeg sværger!.
  2. Jo, den ophørte med at eksistere i 2010, efter 800 års-jubilæet.
  3. På dansk: dem der sender arkæologer ud at give tilfældige bønder og bygherrer en uvelkommen ekstraregning på over 1.000.000 kr.
  4. Se det i øjnene: den letteste måde at undgå en lærers vrede, er ved at komme til tiden, tale pænt og lave dine lektier medmindre din lærer drømmer om at blive politiker, for så er bestikkelse nemmere.
  5. Alene det at I bruger sommerferierne i en kiste i kælderen...