FANDOM

Masyaf

Borgen Masyaf der har lagt navn til hovedkvarteret i nogle meget berømte snigmorder-konsolspil

Alamut

Borgen Alamut der har lagt design til hovedkvarteret i nogle meget berømte snigmorder-konsolspil. Alamut var faktisk det rigtige hovedkvarter

Masyaf (Arabisk: قلعة مصياف‎) er navnet på en borg og en by i Syrien, der fungerede som islamisk fæstning under korstogene, men som udelukkende er kendt af alle andre i hele verden pga. en spilserie fra virksomheden "Ubisoft".

Forbindelse til Alamutredigér

Alamut var hovedstaden i Hashashinerland, men da skidtet blev erobret af nogen, der syntes at sådan skulle dét være, flyttede man hovedkvarteret til Masyaf, hvilket også var meget nemmere, når nu spiludviklernes ejernes snigmorder-enheders ofre[1] alligevel boede i Det Hellige Land, og altså ikke i Iran.

Navneneredigér

Masyaf
som ord betyder angiveligt noget i retning af "Stort og uindtageligt hus, ejet af Allahs mest tro sønner og disses koner, kærester, forlovede og tilfældigt opstøvede bar-piger, samt de hunde, heste, køer, får, geder og rosenbuske, som almindeligvis indgår i en normal husholdning - men ikke børn, i Allahs navn!"[2]
Alamut
som ord betyder "Ørnereden"[3], og bliver desværre misbrugt på mest elendige vis: Indbyggerne kaldes nemlig "Alamuter", men i visse dele af Storkøbenhavn kaldes alle sorthårede fejlagtigt "Kralemutter" som en ussel fordanskning af indbyggernes navn, uden at der behørligt tages hensyn til om de pågældende personer rent faktisk ryger hash,[4] er ægte snigmordere,[5] taler et semitisk sprog, er iranere eller født før år 1400.

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. fx dine forfædre
  2. denne tekst er yderst troværdig, da den er oversat af en ekspert
  3. Og er venskabsfæstning til Ørneborgen i Østrig
  4. Det gjorde Hashashin der ejede borgene, at du ved det
  5. er det deres fuldtidsbeskæftigelse, eller gør de det færre end 20 timer om ugen?