FANDOM

Benedictsmoke1

Paven nyder sig en båb

"Marlboro er grunden til at jeg er så rynket"

~ Paven om Marlboro

"Djet ek gådt for meeg, deth gådt foor deeg"

~ Kioskejer fra Helsingør om Marlboro

Baggrundredigér

Marlboro er en fantastisk cigaret, der igennem tiden blandt andet er blevet røget af følgende kendte personer:

En anekdote fra det 21. århundrede beretter om hvordan Hans Uheldighed Pave Benedikt d. 16 på mirakuløs vis, efter den vildeste druktur siden Vild med Sangen Ep. 12, vandrede igennem Vatikanets gader og fandt en pakke af disse guddommelige røgpinde.
Desværre er den ellers så vigtige og potientelt verdensrevolutionære anekdote gået tabt i et af Vatikanets lokummer.

Historie redigér

Marlboro cigarettens historie strejker sig langt tilbage i tiden. Helt tilbage til dengang verden ikke gik af lave, men af højde, og hvor sangens ædle kunst kun var forbeholdt Gud og næbdyrene.

For at udtrykke det en snas mere præcist, 1240 da en ung mand fra Nederlandene der dengang gik under navnet Barroom L væltede det daværende Militærdiktatur i Sverige.
Han satte sig som enevældig hersker.

En dag [1]kaldet: Surströmming, hævdes at være den dag hvor Kong Barrom L. opfandt Marlboro cigaretten.

Han skulle angiveligt havde kedet sig så gudsjammerligt meget, da tv'et ikke var opfundet endnu. Det siges at man tilbragte flere timer ved at sidde og stirre på en glasrude til musik af Birthe Kjær, hvilket jo godt kan blive lidt kedeligt i længden.
Så da Barroom L. var blevet så træt af at glo på glas og høre Birthe Kjær, opfandt han den guddommelige røgpind. Da den skulle navngives, dannede han navnet Marlboro ud af sit navns bogstaver. Derefter tog han selv navnet, Kong Marlboro Den Første Og Sidste, konge af guds morgentøfler , enevældig konge over Sverige, Ikea og Svenskerne.

Fun Facts redigér

  1. Da kong Marlboro i 1241 besluttede sig for at afskaffe hjulet, kørte folk på cigaretten i stedet.
  2. Ved et militærkup i 1960 blev Kong Marlboro afsat og erstattet af "The Marlboro man". Sidstnævnte blev erstattet med et gravsted og en hidsig debat om lungekræft.
  3. Kong Marlboro blev i 2000'erne forvist fra alle offentlige institutioner og sendt på gaden.

Fun notesredigér

  1. I den svenske Elg-kalender