FANDOM

Mz2

Af alle personerne ved dette bord, er Angela Merkel den eneste der er så kendt, at et navneskilt er unødvendigt (se selv efter).

Mark Elliot Zuckerberg (f. 1984) udgør 20% af dem der grundlagde Facebook, og 100% af dem der efter grundlæggelsen sagsøgte sine venner for at tilrane sig mest muligt af pengene, berømmelsen og den politiske indflydelse der medfølger, når man ejer samtlige billeder af over 1 milliard menneskers privatliv.

Mz1

Mark Zuckerberg i Playboy Mansion, 2014

Filantropen Markredigér

Mark Zuckerbergs status som filantropisk superhelt, er i nogle kredse hævet over enhver tvivl. I virkeligheden er der dog ikke meget at rose:

  • Han tilbød Indiens fattige, at de kunne få gratis internet - mod at Zuckerberg havde fuld kontrol over hvilke sider der var adgang til[1].
  • Han overførte 40.000.000.000 dollars til en fond for "velgørenhed" - oprettet under en særlig paragraf der giver Zuckerberg fuld kontrol over hvad pengene bruges til, hvornår de bruges og om de bruges. Samtidig er denne fondstype ikke underlagt krav om regnskaber til myndighederne, eller krav om at betale skat.

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. Nordkorea, Kina og Iran blev meget imponerede over denne idé.
  2. Ellers kontakt Zuckerberg på Facebook - så kan du købe naboens, hvis du ikke kan huske dine egne.