FANDOM

Marie

Da hende her inviterede Se og Hør indenfor og viste sin garderobe frem...vist falder det ind under betegnelsen mariekiks og er mindst lige så god at bide i.

Mariekiks er små runde, tørre genstande, beregnet til at få folk til at holde kæft eller til at blokere for luftrøret.

Udvikling hen mod diligestive-kiks redigér

I år 2003 forsøgte en gruppe norske terrorister at få udtørret Atlanterhavet med mariekiks, men det blev aflyst da Prince chokoladekiks kom på markedet, der fik flere "sorte" til at komme til Danmark og omegn, for at købe prince chokoladekiks. Dette fik danmarks statsminister, Chuck Norris, til at skabe digestive kiks, som efter kort tid fjernede både Prince og Mariekiks fra markedet.

Fynsk roulette redigér

Derfor begyndte folk år 2003½ at købe mariekiks på det sorte marked, men den fynske mafia fik fat i alle mariekiks, og de lavede et nyt spil, der handlede om ære. I starten kaldte de spillet for fynsk roulette, men det gjorde en gruppe russiske pensionister vrede, og hele den russiske hær angreb Fyn, men efter mange timer mødtes den fynske mafias leder og en russisk pensionist, for at forhandle. Russerne mente at det nye spil skulle have et andet navn, men den fynske mafia mente at Rusland skal omdøbe russisk roulette til noget andet.

Diskussionen blev afgjort med Fyns nye spil og Rusland vandt, så den fynske mafia omdøbte spillet til "kiks". Da Chuck Norris opdager dette begynder mariekiks at blive brugt til underholdning for både børn og voksne. Den fynske mafia blev opløst i år 2004.