FANDOM

Marie-carmen-koppel

Selvom udseendet er toptunet og super professionelt, fornemmer man samtidig det milde væsen gennem Maries smittende smil[1]

Marie Carmen Koppel (f. 1971) er formentlig en af de lækreste sild, man kan finde lige nu på en dansk scene. Men det gør ikke noget, da hun til forskel fra de, som kun lever af deres udseende, også er i stand til at synge.
Hun har i mange år været ret eftertragtet og konstant ligget på listen over "de 10 mest ombejlede kvinder". Det kan derfor undre at hun for det meste har været at opleve på loppemarkeder plejehjem og i kirker.

Marie er altomfavnende og dækker alle genrer: sang til opvasken, fællessang i Netto, salmer i fællesvaskeriet, hymnner i samtalekøkkenet, korsang i kirken (nå ja, det plejer man jo at gøre) og til at synge i Dansk Finkulturelt Selskab for Populærmusikkens overlevelse (Melodi Grand Prix).

Er man dømt til at være musiker, når man hedder Koppel til efternavn? redigér

Nej, man kan også hedde Olsen, Helmig, McCartney, Mozart, Dickow, Dion, West, Petersen, Presley, Poulsen, Pallesen, og Piil og alligevel være dømt til at være musiker.

Gudindestatus redigér

Marie Carmen er nu, sammen med Tammi Øst og Anne-Grethe Bjarup Riis Marianne Jelved, fritaget for enhver kritik - også selvom der skulle stå noget i sladderpressen, som ingen bund har i virkeligheden. Hun er i sandhed en stor gudinde med en tilsvarende stor udstråling og en brændende passion for den gode Nes...

Diskografi redigér

  • Yearning (1998)
  • Stay For A While (2002)
  • A Soulful Evening (2005)
  • Through The Rain (2009)

Som alle andre af Spademanns yndlingskunstnere skulle der være en jule-CD i støbeskeen, og MCK træder dermed ind på linjen af kunstnere som Spademanns hylder: Ivan Rebroff, Lene Siel, Heino, Sussi og Leo samt Morten og Dot Væsmann. [2]

Carmenske koppelnoterredigér

  1. og her ser vi helt bort fra den intense erotiske sensualitet, hendes øjne udstråler
  2. Dette rygte stammer desværre kun fra hendes Facebook-profil, så det er ikke endeligt bekræftet at Marie er i julestemning

Links redigér