FANDOM

Manchester City
Cityadadssad
Fulde navn Manchester City
Grundlagt 2008
Opløst 2051
Stadion Yállah-Yalláh Stadium
Kapacitet Nok til at der aldrig bliver udsolgt
Formand Forenede Arabiske Emirater
Cheftræner En langhåret italiener
Liga Premier League
Hjemmeside www.mancity.ko.ok
Hjemmedragt Hjemmeklud

"Can't beat them - buy them!"

~ Manchester City

Manchester City (også kaldet City) er [1] en fodboldklub som ligger i Manchester by. Man kan dog kalde klubben for Manchester City FC hvis man ønsker at undgå forvirring, såfremt man ikke er inde i fodboldens dagligdagsprog.

Historieredigér

Klubben blev skabt den 1. september 2008 hvor en rig gruppe sheiker fra Mellemøsten købte Manchester City. Det resulterede i at en masse penge gik over i klubben, som ellers havde spillet middelmådigt i Premier League. Således nåede klubben allerede at sætte hidtidig rekord på selv-samme dag, da man lige valgte at købe ind for godt og vel 350 millioner kroner. Man handlede således samtlige gode spillere i samtlige middelmådige klubber i Premier League. For bosserne havde indset det gloværdige citat: Can't beat them - buy them!

Denne fremgangsmåde fortsatte således i de følgende mange år hvor spillere kom og gik ligeså hurtigt, som hende den lækre fra parallelklassen smider undertøjet.

Undergangredigér

Manchester City gik nedenom og hjem i det herrens år 2051. Klubbens formand, Liam O'Gunner, erklærer klubben konkurs pr. 1. januar 2051. Denne dybt tragiske afslutning på kærlighedsforholdet skyldes, at olien simpelthen er sluppet op i Mellemøsten, og de eksisterende spillere som på dette tidspunkt spiller i Manchester City[2] - der burde have en vis markedsværdi trods alt - ikke er interesseret i at blive solgt videre til en anden klub, der ikke kan matche Manchester City's abnormt store lønningsforhold. Dette kan selv HB Køge ikke hamle op med, så klubben går konkurs og et styk fodboldhistorie går tabt. [3]

Tidlig historie (før 2008)redigér

40pxKlumme
En ligegyldig kommentar fra Carsten Werge og Per Frimann
Per:
-"Manchester City, Carsten? Det er sgu da en by i Manchester.."

Fanskareredigér

Mange fans af Manchester City bor også i Manchester City. De følger således klubben på den lokale pub, hvor de sidder og hader de røde sataner djævle fra hadeklubben, Manchester United.

Fodnoterredigér

  1. ganske misvisende i forhold til navnet
  2. når du er 40 år ældre
  3. Indtil rige vindmølle-giganter fra Lolland overtager klubben - men det tager vi til den tid
  4. I voldsom kontrast til i dag