Portræt af Maler-Jørgen

"Jeg har fundet stor inspirationi Maler-Jørgens mange værker"

~ Kurt Westergaard om afbrænding af Dannebrog i Arabiens Land

"Maler-Jørgen er en af de gode inden for malerbranchen"

~ Van Gogh om en indsamling for Støt Brysterne

Maler-Jørgen var en stor personlighed, som levede i det 13. århundrede. Han kan samenlignes med andre store personligheder som f.eks. Gravballemanden og Gorm den Gamle, for blot at nævne et par eksempler.

Maler-Jørgen var en stor maler, og var bl.a. med til at udvikle det banebrydende stof, dengang kendt som Blaxül, men idag kaldes det bare Akrylmaling.

Tragedien over dem alle[redigér | redigér wikikode]

Under den afsluttende fase af det, som skulle vise sig at blive Maler-Jørgens sidste mesterværk, skete en af de mest tragiske hændelser, nogensinde set i verdenshistorien. Som Maler-Jørgen stod der og var kreativ, tog tingene en meget uheldig drejning. Maler-Jørgen blev pludselig en kende for kreativ, da han fik den vanvittige idé, at male med sin tunge. Han indtog dermed en overdosis grøn akrylmaling oralt, og blev 2 timer senere erklæret død i sin egen kunstnervilla i det sydlige Jylland af en af sine kammersjukker, den daværende konge Valdemar 4..

Maler-Jørgens mund.jpg

"Det var det mest tragiske, men samtidig det mest smukke øjeblik i mit liv."

~ Valdemar 4. om det, som senere skulle vise sig at blive Maler-Jørgens største, og mest succesfulde værk.

Maler-Jørgen er senere blevet et hyppigt brugt eksempel på det, vi i dag kender som skæbnens ironi.

Skandalen[redigér | redigér wikikode]

Efterfølgende har Ekstra Bladet afsløret esbjerggensiske Jørgen Hansen i at have brugt det hellige navn Maler-Jørgen i hans firma uden at have ophavsret på dette navn.