FANDOM

"Så der kvinden ned på alle fire"

~ Tom Cruise om sit erotiske forhold til TV2

Magn1
Magn2
Magn3
Magn4

Magnolia[1] er navnet på et blomstrende træ (tulipantræ) og titlen en film fra 1999, instrueret af PTA, det nordamerikanske killinge- og pudelværn.

Persongallerietredigér

Historien begynder hos den døende far (Jason Robards), hans fortabte søn, sexmanikeren (Tom Cruise), hans hotte præmiekokone (Julianne Moore) og den fedladne vicevært (Philip Seymour Hoffman). Desuden deltager en quizshowvært med en hjertefejl,[2] et drengegeni med dårlige tænder, en masse frøer, og så er der historien om den nuttede strømer, der taber sit hjerte til narkoluderen Britney Spears,[3] som tillige er datter af den lille syge showvært.[4]

Klippeteknik og anal retentivitetredigér

Alle disse fortællinger er flettet sammen i et intrikat[5] mønster, der består af 42 klip i hver af historiesekvenserne i de otte handlingsforløb, der hver varer præcis fire minutter.[6] Med i alt 47 sekvenser er filmen derfor blevet over tre timer lang.[7] Og den ender endda ret slemt for især frøerne[8] og en lille drengcykel, som ellers skulle have haft kage fra Julia Roberts' eksmand, Lyle Lovin' it. Men på den måde reflekterer filmen det verserende pulverliv meget godt, syntes anmelderne. Og så er der totalt mange bandeord i filmen.[9] Næsten lige så mange som i The Big Lebowski.[10]

Blomstrende magnoterredigér

  1. ikke at forveksle med magnetisme
  2. og en dysfunktionel narkomandatter
  3. hende vi nævnte i fodnoten lige herover
  4. men måske husker du det bedre, når du får det at vide to gange
  5. dyrt ord som betyder "indviklet"
  6. fire gange 47 er 188, hvilket giver en længde på tre timer og otte minutter
  7. som vi (igen) skrev i fodnoten herover
  8. "It's raining frogs, hallelujah"
  9. desværre ikke modsvaret af tilsvarende mængder nøgenhed
  10. 260 fucks