FANDOM

Google2
Den mægtige søgerobot Google er fuldstændig pjattet med Magermayn.

Magermayn er simpelthen Danmarks bedste rapper. Men desværre opholder han sig udelukkende i et andet land.

Historie og egoredigér

Magermayn startede i en tidlig alder med at skrive musik, og blev derfor respekteret af datidens største musiker. Desværre endte Magermayn ikke med at få nogen større betydning for den danske kultur, som han ellers havde håbet på. Og han blev derfor forladt af sin mor og far.

Magermayns største ønske var at blive slået til ridder af Kong Christian den 4., men eftersom han døde for flere hundrede år siden, kunne dette ønske aldrig realiseres. Alligevel siges det, at Magermayn eftersigende skulle havde listet sig ind i Rundetårn, og indgraveret sit eget navn og fødselsdato på nogle af bygningens mursten. Ikke nok med det, har Magermayn ligeledes ledt igennem alle tekster af H.C. Andersen for at finde steder, hvor navnet Magermayn indgår i teksten. Desværre er det aldrig lykkedes.

Albums og udgivelserredigér

Ikke mange ved dette, men i folkeskolen var han en sand opfinder. Han opfandt blandt andet "Skruetrækkeren", som også indgår på hans eneste plade, en plade som solgte platin i Albanien. Nummeret "Dillerfar" var desuden den den første sang som indtog Jyllands billboard top 100-liste, blot 5 timer efter udgivelsen. Men det helt store gennembrud fik Magermayn på Lolland, hvor op mod 36 lokale unge mennesker var mødt op på Dølle fjelde musse-markedet for at høre hans koncert. Sangen "Sut Mig" kørte på repeat 3 gange, og ved afslutningen af koncerten stod der stadig 12 unge mennesker tilbage.

Kendislivetredigér

Magermayn er været med en en helveds masse TV-programmer. Det du nok kender bedst er X factor, hvor han sammen med Simone Ejnar Syfax vandt prisen "Bedste Kostumer".

Programmer han har deltaget i:redigér

  • Dronnings fødselsdag
  • X-factor fra 2007 til 2009
  • Den 11.time
  • Ups det live
  • Ups det live Festival
  • Utallige loppemarkeder Danmark rundt