FANDOM

Moedregruppe

Første disciplin i "mødregruppe" - lægning af barn ved bryst.

Mødregruppe er en moderne konkurrencesport for nybagte mødre. Disciplinen forventes optaget på det olympiske program inden for en årrække, og så snart selve pointsystemet er endelig fastlagt.

Oprindelseredigér

Mødregrupper er opstået i 1970'erne, da kvinderne efterhånden tog livet af deres mandlige partnere, ved at kede dem til døde med ammestuesnak.
I stedet for at de skulle dele deres bekymringer med barnets far, fandt man i stedet et forum, hvor mødrene kunne konkurrere fuldstændig ugenert og fuldstændig uhæmmet bag lukkede døre.

Kort efter oprettelsen af forummet, fandt kvinderne således selv på at gøre det til en konkurrence, hvor man efter et snedigt og svært gennemskueligt pointsystem, kan fremhæve sit eget barns fortræffeligheder. Ved at gøre det til en konkurrence, er det lykkedes at holde manden underdanig, idet at han efter hver eneste forsamling skal konfronteres med, at netop hans barn er langt tilbagestående på et eller flere punkter, i forhold til andre børn i mødregruppen. Og det kan kun være hans geners skyld!

Deltagereredigér

Allerede kort efter selve fødslen, bliver langt de fleste kvinder tilmeldt konkurrencen. Man tilmeldes som et par eller en ekvipage, bestående af mor og barn. Der findes dog også specielle konkurrencer for tvillingepar, hvor man ud over optræden i konkurrencen ekvipagerne imellem, også er i stand til at ilægge en ekstra konkurrence tvillingerne imellem.

Der stilles for såvidt ikke andre krav for at stille op i konkurrencen, end det at man er mor. Alder og vægt er heldigvis ikke afgørende.

Sidedisciplinerredigér

Moedregruppe2

Ud i samfundet og fyld gaderne op. Alle skal vige for mødregrupper - selv cyklister.

Selve konkurrencen afholdes primært hjemme hos mødrene. Det er en slags Tupperware-party for mødre, hvor man bare har lagt hæmningerne fra sig, og i stedet udelukkende fokuserer på selve konkurrencen.
Det forhold at alle ikke er lige dygtige til at bage/lave the/lave snacks gør bare ofte, at man er nødt til at forlægge dele af konkurrencen til eksterne lokaliteter.

Derfor er der gennem tiden opstået en serie af sidediscipliner. Disse har alle til formål at få mødrenes blodtryk hævet til et niveau, hvor de virkelig er i stand til at præstere. Disse sidediscipliner kan være:

  • Besøg på Ammecafé
  • "Fyld gågaden med barnevogne, uden at vige for andre" sporten.
  • "Klag over betjeningen" på tid.

Samtaleemnerredigér

Under selve konkurrencen er det tilladt at konversere ud over det konkurrencemæssige islæt. Emnerne behøver ikke at være en del af selve hovedkonkurrencen, men kan alligevel gradueres ved at trumfe med et "Mit var værre - nu skal du bare høre...".
Der er frit valg mellem:

  1. Fødsler med akutte kejsersnit eller sprængninger af mellemkød.
  2. Søskendejalouxi
  3. Kvaliteten af økologiske varer i supermarkederne.
  4. Strikkeopskrifter
  5. Hvor gennemtyggede og ømme brystvorterne er blevet, efter at ungen har fået tænder.

Hovedkonkurrencenredigér

Moedregruppe3

Vinderen af "Mødregruppe i Strib, april-juni 2008 - med imponerende 45 points[1]: Lukas.

Selve konkurrencen går i al sin enkelthed ud på at fremhæve fortræffelighederne ved sit eget barn, og herunder at skamrose sin egen fremfærd, som naturligvis er årsagerne til denne fortræffelighed hos barnet.
Fortræffelighederne ved barnet fremhæves i plenum, hvor de på gulvet forsamlede mødre og børn må imødese et svidende nederlag på deres moderlighed, når de først alt for sent opdager, at deres lille unge ikke kan indtage grød ved egen kraft i en alder af 4 måneder.

De komplicerede regler gør, at der ikke direkte gives points for at overgå andre. Man er i stedet nødt til at ty til frasen "Til gengæld kan mit barn...", for dermed at undgå de mest pinagtige situationer.

30px-Cquote1 svg Giver du ikke dit barn speltbrød? Du er en dårlig mor! 30px-Cquote2 svg
Mødregruppemedlem om starten på optøjer som varer et par uger.

Pointsredigér

Præstation Points
Barnet griner 2 points
Barnet ruller rundt 4 points
Barnet kravler 5 points
Barnet sover igennem natten 5 points og 10 minutters misundelige blikke
Barnet spiser rugbrødshapser 10 points
Uden morens hjælp plus 20 points
Mens det roser morens form plus 100 points
Barnet får tænder 2 points pr. tand.
Barnet rækker ud efter sin mor 4 points
Barnet siger "mor" som sit første ord 200 points
Barnet siger "far" som sit første ord Minus 10 points
Faren hedder Kenny Minus 50 points
Barnet hedder "Liam" Minus 100 points - og fri ret til at rynke på næsen.

For udeforstående kan pointsystemet være svært gennemskueligt. Det skyldes at man skal kende til begreber som "pincetgreb", "arp",

Målredigér

Målet med konkurrencen "Mødregruppe" er til gengæld ret gennemskueligt:

Fremhæv dit eget barn. Mærk sejrens sødme, når dit barn kan bare én eneste ting bedre end andre børn. Se nedgørende på en tudende mor, der ikke har fået søvn i 4 døgn, og fortæl overbærende, at det er hendes egen skyld. Gør dig klog på andres bekostning. Gå hjem til manden og overbring alverdens bebrejdelser for, at dit barn netop har tabt konkurrencen til en unge som hedder "Oliver"

Noterredigér

  1. Og 5 stortudende tabende mødre