FANDOM

"It is our belief that no human being who devotes his life and energy to the manufacture of fantasies can be anything but fundamentally inadequate"

~ William Shakespeare om litteratur

Luftkastel

Luftkastellet herover holder sig svævende ved hjælp af negativ tyngdekraft,[1] som opstod i det falske vakuum, der genereres af en vedvarende spaltning af et stykke kartesiansk dualisme i klosterets borgens atomreaktor. Flyet til højre er ført af en fransk pilot fra Montreal, som ikke kunne engelsk. Hvis han havde kigget efter det med småt, som stod nederst, ville han nok have set advarslen: Salutations de Le Cloître de Le Pacte - Ne jouez pas travers notre Champ de Force automatique, som stod printet bag på det store, gralformede blus foran hoveddøren. Men det gjorde han så ikke.[2]

Luftkasteller blev opfundet i 1969 af den amerikanske borebisse Joni Mitchell,[3] som fik sig opført et grandiost kastel af soft ice på begge sider af en cumulus-sky.
Ideen slog hurtigt an, og snart var der rift om at få sit eget luftkastel opført i den rigelige og solide, blå luft. Dette medførte så igen en stærk forøgelse i antallet af lufthavne, da de fleste almindelige mennesker jo ikke har deres eget fly eller en helikopter, og kun engle har vinger.[4]

Folk som bor i luftkasteller redigér

Rettelser redigér

  1. opfundet ved hjælp af en utrolig kvantecomputer
  2. Så kan han lære det, den ækle frøspiser!
  3. efter sigende en kvinde
  4. Ikke korrekt: droner, flyvefisk, flagermus, fugle, klapmydser, lopper, insekter og Batman har også vinger