FANDOM

Generelt om Lorteartikler redigér

Du kigger på en lige nu.

Hvis du stadigvæk er i tvivl redigér

L artikel 01

Fido synes tilsyneladende ikke om interviewet med Bill Clinton, og erklærer straks at det er en lorteartikel i bogstaveligste forstand

L artikel 02

Magnesia DAK er nok én af de mest fornægtede, men stadig mest velkendte lorteartikler til dato

L artikel 03

En anden lorteartikel de fleste som regel er i daglig kontakt med, ellers bør vedkommende nok søge lægehjælp

L artikel 04

Toiletbørsten er en lorteartikel, dels fordi det er noget lort at bruge den generelt, og dels fordi den kan forveksles med tandbørsten i en brandert

L artikel 05

Hvis man har lægeskræk, er der heldigvis hjælp at hente i håndkøb eller din mormors køkkenskab

Begrebet "Lorteartikel" strækker sig vidtgående, og det dækker ikke blot over en dårligt skrevet artikel i fx Kristeligt Dagblad eller Se & Hør. Går man sagen lidt på klingen, finder man ret hurtigt ud af, hvor mange lorteartikler der egentligt findes derude. Faktisk er det kun ens egen kreativitet der sætter grænser, men skulle du være et af de mennesker på planeten, som er født totalt fantasiforladt, er der heldigvis hjælp at hente både på denne side, samt naturligvis på lokummet.

"Folk er generelt skide bange for at lave lort i den"

~ Henrik Nordbrandt om lorteartikler i nutidens samfund

Den mest velkendte, men samtidigt mest fornægtede lorteartikel ses umiddelbart til venstre, og bør minde dig om dit seneste lægebesøg, som fandt sted efter indtagelse af kantinemaden på Zoologisk Museum, hvor bundter af 4-6 årige ofte sidder til bords. Fordi de, der arbejder i kantinen er frivillige studerende og næppe har tid til at gå op i og/eller interessere sig for lort, undlader de at tørre bordene af, til stor glæde for alle voksne gæster, som er kommet ud af vanen med at indtage store mængder jord, regnorme og andre bakterie-eventyr på linje med børnehavebørnene.

Lorteartikler kan naturligvis også anskues i bogstaveligste forstand, som vist ved en hunds utilfredshed med niveauet af journalistikken i et ellers velrenommeret amerikansk blad (se til højre).

Endeligt findes der en del lorteartikler, som er lettere tilgængelige, så man kan undlade at skulle aflægge lægebesøg med efterfølgende stop på det lokale apotek. Man kan nemlig ved en ganske almindelig tur i Super Brugsen, eller andre lorteforretninger med en lige så dårlig betjening, relativt nemt komme i nærheden af en lang række relevante produkter. De er oven i købet til at betale for den almindelige borger i ethvert land, med undtagelse af Rusland, hvor lort tilsyneladende er i meget høj kurs.

Yderligere information redigér

Se under Ekstra Bladet

Disclaimer: Spademanns indeholder ikke lort. Alt herinde har sin egen, særegne kvalitet, som dog nogle gange er lidt svær at få øje på.