FANDOM

Liverpool FC
Liverpool-fc
Fulde navn Liverpool Foosball Cup
Grundlagt 1536
Opløst 2059
Stadion Anfield Highroad
Kapacitet 40.000 (80.000 hvis ikke der var
sikkerhedsforanstaltninger)
Formand USA
Cheftræner En skotte
Liga Premier League
Hjemmeside www.liverpølfc.tv
Hjemmedragt Hjemmeklud

Liverpool FC (i daglig tale: l-apostrof-pool) er en engelsk fodboldklub som til dagligt spiller i den bedste engelske fodboldrække, Premier League.

Klubben stammer fra den engelske by Liverpool, nær åen Meyer.

Historieredigér

Liverpool FC fungerer som bordel og såkaldt fodboldklub, der har eksisteret siden Eva og Adam første gang berørte et stykke bacon (samme dag som Birthe Rønn Hornbech fejrede 50 års fødselsdag) altså i år 1536. Klubben startede som fodboldklub, men her fandt man hurtigt ud af, at man var ligeså piv uduelig, som Amin Jensen er til at gå uden at blive skubbet først[1]. Derfor bi-jobber mange af spillerne altså med et godt betalt arbejde ved siden af.

Direktion redigér

Klubben "ejes" pt. ikke af Amin Jensen, det skyldes primært den manglende containerfærge rute mellem Danmark og England. Istedet ejes den af to amerikaner, der eftersigende købte klubben grundede udsigten over Goodison Park.

40pxKlumme
En ligegyldig kommentar fra Carsten Werge og Per Frimann
Carsten:
- Dengang jeg i mine unge drengedage løb rundt og spillede bold i Maribo Klosterhave, drømte jeg tit om at få lov til at løbe ned og juble foran "The Kop".
Per:
- Carsten... Har du forresten nogensinde set "2 guys - 1 cup"?

Se ogsåredigér

Skodnoter redigér

  1. Er til at gå uden at blive skubbet først. Teknisk set kaldes det på mordene dansk "at rulle".