FANDOM

Lillebror

Lillebror er fra Arla og bollen er fra Schulstad

Lillebror ost er en spiselig substans der vist nok minder lidt om ost. I virkeligheden er det bare sejt smør.

Oprindelsenredigér

Lillebror har altid set meget op til sin storebror Havarti og det er derfor ikke underligt at han også ville have en ost. Han var dog ikke lige så godt til at gøre den fast hvorfor den var mere flydende i det end andre gode oste.

Indpakningredigér

Det gik også hurtigt op for ham at det var nødvendigt at pakke osten ind da ostebutikkerne ikke ville røre ved den med en knivtang. Dette problem spekulerede lillebror over længe, faktisk helt til nytårsaften hvor hans storebror legede med en nytårsknallert og han kopierede derfor ideen.

Retsforfølgelseredigér

Efter at have tabt et par fingre (og en retsag ved Højesteret) blev Lillebror pålagt at holde op med at anvende krudt i sin ost da det nok ikke var hans bedste påfund. Derfor er der idag så vidt vi ved KUN ost i en lillebror.

Den nye emballageredigér

Da lillebror havde brugt det gamle indpakning i nogle år kom hans storebror på at det ville være overfedt hvis familiens ost så ens ud. Det viste sig dog hurtigt at ingen gad spise 200 gram lillebror ost ad gangen og det blev derfor skåret ned til den gamle dosis men efter at have ændret opskriften blev den alligevel aldrig lige så god.