FANDOM

Lx

Her ses Lighthouse X blive udnævnt af dommerne, til at vinde Dansk Melodi Grand Prix 2016, kun 5 min efter at seerne stemte på Simone Egeriis.

Lighthouse X var et dansk boyband som Ole Bornedal var impressario for, i årene 2010-17. Gruppen deltog i Dansk Melodi Grand Prix, og blev af juryen - ikke seerne, der stemte på en anden - udnævnt til at repræsentere Danmark ved Eurovision Song Contest 2016. Gruppen, der blev betragtet som en slags ny Treenighed, imponerede ved at ryge ud allerede i semifinalen, som det andet danske boyband, for anden gang i træk - hvorefter DR's kommentator endda gav seerne skylden, selvom ingen almindelige danskere havde stemt på dem til at starte med[1]. Nederlaget kom som et særligt stort chok for de danske pop-eksperter, da Impressario/Filmgud Ole Bornedal, endda havde gjort sit for at fyrene skulle vinde, simpelthen ved at tyvstjæle schlager-dronningen Helene Fischers nummer "Atemlos durch die Nacht" fra 2013, også lade Lighthouse X stille op med dét.

Noterredigér

  1. Spademanns véd godt, at Juryen ikke havde stemmeret i Superfinalen med kun 3 finalister, men det er stadig Juryens skyld!