FANDOM

3955672381 0e67d9c3f6 b

Et eksemplar af lemurarten som har fundet sin favorit føde

Lemurer er i familie med vaskebjørne og er her af halv abe og halv panda. Lemurer er kendt for at være glade for at danse eller "move it" som kommer fra deres destinktive parringskald som lyder: " ˈlɑjg tʊ muːv ɪt" .

Derfor når lemurer høre Reel 2 Reals sang "I Like To Move It" har de en tendens til at gå abe-mok og dakke hårdt. Efter 1994 har der været et stigende antal observationer af lemurer som drikker sig i hegnet og skaber sig åndssvagt. Her sker det ofte at de bruger deres lange haler til stjæler alkohol fra andre vaskebjørne arter så som pandaer (som generelt anses for at være ualmindeligt dovne).

På grund af deres nyfunde adfærd betragtes de derfor af mange for udelukkende at være nat aktive. Dette er i høj grad sandt men der er tilfælde hvor lemurer er set foretage dyrerigets "walk of shame". I nogle tilfælde har dette også ledt til at de stjæler fritteret fødevare fra andre uopmærksomme vaskebjørne arter. 

Sproglige andvendelse. redigér

Lemuroidea er også navnet for når man man har så meget diarré at man skider en lang sort og hvid hæmoride.  eks: "jeg sked så hårdt igår at jeg lemuroideaet."

At være "lemur" er slang for at være så stiv at man ikke har nogen koordination mellem arme og ben og derfor typisk falder meget på floor. 

eks: "Fuck du var lemur igår, du vældtede rundt." 

Udvikling.redigér

Lemurer er anden udvikling inden for vaskebjørne familien. 

Første udvikling er Vaskebjørnen, den tredje er Pandaen 
Vaskebjørn

De tre udviklings trin i vaskebjørnefamilien