FANDOM

Legoland, Californien er en forlystelsespark beliggende i Californien, USA. Parken er ejet af den sicilianskfødte, danske dræberklovn og Bakkesanger Pjerrot. Parken, som er opkaldt efter Mexicos hovedstad, ligger lige op ad The Ballkick River, og besøges hyppigt, især af Pjerrots fætter, mafiosoen Mario "Citronfjæs" Tortellini, når denne skal skaffe "problemer" af vejen.

Historieredigér

Legoland, Californien blev grundlagt i 1947 af dræberklovnen Pjerrot. Pjerrot havde forladt Bakken samme år, efter det kom frem at han angiveligt havde hjulpet sin uhyggelige fætter, mafiabossen Mario "Citronfjæs" Tortellini med at skaffe "problemer" af vejen i Sydhavnen i København. Kun fordi Mario "overbeviste" nævningene om sin fætters uskyld, blev Pjerrot frikendt. Efter skandalen var Pjerrots ry plettet for evigt, og han blev fyret fra sin stilling som dræberklovn på Bakken. Mario skaffede ham en lille landejendom i Californien nær Solvang hvor Pjerrot, med Marios hjælp, byggede Legoland. De to havde ganske vist ikke fået lov af Lego i Billund til at bruge deres brand, men med en pengepose i den ene hånd, og et boldtræ i den anden fik Marios folk hurtigt taget sig af den lille bagatel.

Parken i dagredigér

Legoland, Californien besøges af op til 118 personer hvert år. Parken har ry for at være den uhyggeligste forlystelsespark på hele den vestlige halvkugle, og hovedparten af de besøgende bliver der i mistænkelig lang tid. De fleste besøgende ankommer sammen med Marios mænd, og kommer først ud længe efter lukketid, som regel flydende i Ballkick River med ansigtet nedad. En indgangsbillet til Legoland koster 69679,78 $

Wonders
Denne artikel er en del af serien Spademanns syv underværker