FANDOM

"Så unger, jeg tror vi skal til venstre her"

~ Far til fire om Left 4 Dead

"Right 2 Life"

~ Russisk omvendelse om Left 4 Dead

Generelt om Left 4 Dead redigér

Left 4 Dead er et computer- og X-Box-spil, som bygger på ingenting. Spillet går ud på at skyde retarderede idioter, og også i nogle tilfælde store retarderede idioter, som prøver på at slå dig ihjel, ved at slå på dig, kaste op på dig, slikke på dig osv. spillet forkortes ofte som L4D.

Historien bag left 4 Dead redigér

Jeg vil nu citere hele historien bag spillet Left 4 Dead: "2 weeks after the first infection". Ja det var jo ikke meget, men så er det meningen du selv skal finde på resten. Det er idét et spil, som bygger på din egen fantasi, fordi opfinderen var for retarderet til at finde på en historie selv. Det er bl.a. derfor der er så mange retarderede folk i Left 4 Dead.

Selve spillet redigér

Spillet er et førstepersons skydespil (eller fps på mere nørdet sprog), og går som førnævnt ud på at skyde retarderede idioter. I spillet kan du vælge mellem 4 personer, inden du begynder. Du kan ikke ændre på dem og du kan ikke skyde hinanden (med mindre "friendly fire" er på), selvom du ofte kan få lyst til det, da folk ofte går ind foran dig, så du ikke kan skyde de retarderede folk, som du prøver på at dræbe.

Man kommer ofte ud for, at man skal heles. Under denne proces kan du ikke bevæge dig, og dette resulterer i en form for "intern mobning". Dette sker ved, at folk begynder at hele dig, midt i en flok retarderede idioter som kaster op på dig og slår på dig. Da du dør inden du er færdig med at blive helet, er det pisse irriterende, og giver dig en voldsom lyst til at skyde dine holdkammerater. Hvis du spiller med en person som hedder Chay, bedes vi dig at skyde hende med det samme.