FANDOM

Lau (af latinsk; Laurensjus) er et drengenavn....og så kunne den jo egentlig godt stoppe der men, men... moderne forskning har gjort at man har været nødt til revurdere betydningen af Lau efter nogle interessante etnologiske landvindinger.

Populært sagt er Lau betegnelsen for et kreatur med kroniske sygdomme som Downes syndrom eller i mere hyppige tilfælde; forvirret-abe-dreng-syndrom.

Oprindelse redigér

Lau-stammen siges at være afkom af selveste Master Yoda, der efter sigende skulle have parret sig med en transseksuel Wookie med det formål at skabe en guddommelig race der skulle regere universet nordvest for Mælkevejen.
Man troede at det ville udgøre den mest tænkelige genetisk forædlede race, men det der svarer til en mutationsfejl hos nutidige hunkøn der føder retarderede negere, skete for den gode Yoda og den søde lille wookie Ching-Ladyboy-Wung og et mærkværdigt væsen var født.

Historie redigér

Lau'erne var i mayaernes rige et respekteret folkefærd, fordi man identificerede sig med disse abe lignende væsner og tilbedte dem ved at banke dem i hovedet med koknogler. Senere hen tog de grækerne navnet til sig, fordi de manglede en nedladende måde at betegne og dizze deres ærkefjender; romerne. Dette verbale angreb og ikke mindst ubehøvlede øgenavn fungerede ikke kun i diverse præhistoriske-"Yo Mama" konkurrencer, men også som et psykisk våben hvis formål var at ødelægge fjendens selvtillid.

Under Korstogene i starten af Middelalderen, var den allerede udsatte art Lau tæt på udryddelse. Det egentlige formål med Korstogene var faktisk at fjerne denne skamplet blandt racer, fra jordens overflade. Det skete delvist, for indtil for 200 år siden under den amerikanske borgerkrig fandt man en nedfrosset Lau og genskabte racen ved at gensplejse dens DNA. I dag lever Lau'erne i bedste velgående bla. almindelige mennesker og venter på den rette dag at tage sin hævn.

Kendte Lau'er redigér