FANDOM

Langeland2

Ved en studehandel i sidste finanslovsforlig blev der gennemført en fire-sporet motorvej til Spodsbjerg

Langeland

At sige goddag til Langeland er som at sige farvel til Danmark

30px-Cquote1 svg Langelændere - Kend dem på knækket! 30px-Cquote2 svg
Pigerne i Svendborg

Meget kan siges om Langeland, det er en laaang ø, som irriterer fynboerne grænseløst, og som minder faretruende meget om Lolland-Falster... Bortset fra at ingen polakker benytter Langeland som gennemkørsel, hvilket gør øen endnu mere øde.

Langeland består af 60% pensionister. Resten er skov og randmorænelandskab.

Historie redigér

Ingen ved præcis hvor den lange ø stammer fra, sikkert Sverige, da de drikker lige så meget dernede som svenskere gør (når de kigger forbi djævleøen!) Man ved bare at vi (alle!) vil af med den! Det er ren indavl. Det er svært at komme over grænsen til den lange ø, men hvem (fanden) ville også det? For nogle år siden blev der smidt nogle heste ud på en mark dernede, det var en stor oplevelse for alle langelænderne at se en hest! Og de tror alle sammen at en masse mennesker vil ned og kigge på dem? Men os fra resten af verden har jo set en hest før! Tror jeg nok..

Geografi redigér

Der er nogle rundkørsler... Ingen lyskryds (som virker). Så langt er de ikke kommet endnu. Desuden skulle der ifølge lærer Andersen fra Den Sorte Skole være 15 møller, 15 bøller, og vistnok også et par enkelte rockere. De 15 bøller er som følger:

  • Emmerbølle
  • Ennebølle
  • Fuglsbølle
  • Havbølle
  • Illebølle
  • Kassebølle
  • Klausebølle
  • Korsebølle
  • Lejbølle
  • Næstebølle
  • Simmerbølle
  • Skattebølle
  • Svalebølle
  • Tressebølle
  • Tullebølle, og
  • Øllepølle

Kultur redigér

Indavl. Er man ikke mindst kusine og fætter, så må man ikke parre sig! Gerne drikke en masse inden.

Transport redigér

Der har engang været jernbaner på Langeland, men da befolkningen var for omtågede til at tage toget, endte disse med at blive nedlagt. I stedet kom der en omfattende privatbilisme, efter at man havde oprettet en 30 km. lang motorvej op til Lohals helt oppe i toppen. Men efter at Fyns Politi begyndte at foretage spirituskontrol på øen er det derfor en stadig mindre del af øens befolkning, der ejer et kørekort. Og det til trods for at man for at bestå køreprøven blot skal køre to gange rundt på stadion i Rudkøbing uden at ramme målene (og så selvfølgelig kunne skille bilen af og bære den ind på den nærmeste mark, i tilfælde af at der skulle komme et modgående hestekøretøj, hvor hesten forskrækkes af automobilet).