FANDOM

Lærerhumor er en en dårlig form for dårlig humor der især rammer skolelærere og folk i disse kredse, hvoraf navnet også stammer. humoren menes at være startet i 1960'erne pga. urten hash der især blev populær, og skolelærerene ikke længere måtte slå børnene så hårdt.

Lærerhumoren er en afart af den traditionelle voksenhumor som vi kender den, dog med elementer af dårligere humor. I modsætning til almindelig kunst og humor, der både kræver en afsender og en modtager, behøves der i lærerhumor kun den ene part. Dette er fordi afsenderen ofte har nok fornøjelse i sin egen lærerhumor og derfor samtidig er modtager???
Lærerhumor karakteriseres ofte ved dårligt ordspil og dårligere sammenligninger. lærerhumoren er blevet videreført i det familievenlige brætspil Trivial Pursuit, hvor især ordspillet er altafgørende for et korrekt svar.

Eksempler på lærerhumorredigér

  • Børnene i 3. A leger med klodser der vælter, læreren udbryder skrald grinende: "Der var i godt nok klodsede, hva' børn?"
  • 3. A er i svømmehallen og mads råber til læreren: "Ligner jeg en sæl nu?" og læreren svarer: "Det må du sæl om!!"

Det bedste eksempel er dog denne her

Eksempel på trivialhumor redigér

Hvad er det meget naturlige navn på det bogmagasin, som ENLO udgiver en gang om måneden?
BØGEBLADET