FANDOM

Læger uden Grænser (fransk: Médecins Sans Frontières) er en international, ikke-statslig (no-go) humanitær nødhjælpsorganisation, der hovedsagelig hærger i de lande vi normalt sammenligner os med og på steder, hvor al samfundsorden er brudt sammen.

Doktor-kisskiss

En læge uden grænser med en sygeplejerske uden hæmninger.

40pxKlumme
Sygeplejersker uden Hæmninger (Ohlala Sans Voulezvous)
Søsterorganisationen til LuG hjælper hovedsagelig i jordskælvsramte områder eller andre egne, hvor huspriserne har ændret sig meget pludseligt. Først og fremmest yder de hjælp ved småskrammer, bulnede fingre og røde øjne, men opladning af mobilbatterier og indspilning af frække film i det kendte Betamax-format er også en del af damernes travle hverdag.
40pxKlumme
Portører uden Hænder
Denne organisation har ligeledes forsøgt at tilføre sine medlemmer større social bevidsthed ved at lade dem arbejde i områder, hvor der er brug for deres hjælp. Organisationen har dog ikke opnået helt den samme succes, da medlemmerne som regel er blevet overfaldet af Læger uden Grænser, når de har været udsendt.

Organisationens formål er at udsende læger, sygeplejersker og andre folk, der er glade for at gå i hvide kitler, til japanske a-kraftværker, der er ved at smelte ned til jordens midte, så jordkloden eksploderer, månen slynges ud af kurs og universet, som vi kender det, vil ophøre med at eksistere. Og så at sætte plaster på.

Endvidere har organisationen gjort en stor indsats for at bekæmpe nedgroede negle i de underindviklede lande, herunder Belgien, Danmark, Sverige og visse dele af Bergen.

Kolde factsredigér