FANDOM

Sovs

Efter afskaffelsen af alkohol i EU, forsøgte man sig med kvajesovs. Men ideen slog aldrig rigtig an.

Kvajebajer

Ole-Bent måtte give kvajebajer to dage i træk efter dette her.

En kvajebajer var en øl af pilsnerstyrke (4,6 pct.), som anvendtes i tilfælde af menneskelige fejl. Udtrykket var bedst kendt i det nordlige Europa, hvor pilsneren nød størst udbredelse, inden EU gik ind i Afholdsbevægelsen.

30px-Cquote1 svg
Det er mænsklit å fajle. Skål!
30px-Cquote2 svg
Tilfældig håndværker

Kvajebajere uddeltes fortrinsvis af håndværkere, der havde glemt at gøre plads til vinduer i et nymuret hus eller havde bakket varevognen hen over tæerne på en sød, gammel dame, der var ude at lufte dyret. Der har dog været en række situationer i verdenshistorien, hvor folk med en akademisk uddannelse såvel som politikere har måtte ty til kvajebajeren.

Kvajebajere blev forbudt af Folketinget i forbindelse med den politiske korrektheds indførsel i 2007 og i fuld overensstemmelse med de nyeste direktiver fra EU. Ved samme lejlighed forbød man rygning på offentlige toiletter, da skodderne stoppede afløbene i urinalerne.

Situationer, der krævede en kvajebajerredigér

For at yngre læsere bedre kan forstå betydningen af kvajebajere, følger hermed en kort historisk oversigt.

30px-Cquote1 svg Mit ægteskab hænger i laser. Jeg kan ikke holde den finke ud! Skyd mig, gider I, bare skyd mig! Så gi'r jeg en bajer! 30px-Cquote2 svg
Adolf Braun
  • 1976 - Danmarks Radio må give kvajebajere efter at have lukket Tipparaden og Dansktoppen for at gøre plads til programmet "Selvfede Studieværter".
  • 2006 - En anonym S-togspassager giver kvajebajere efter at have glemt at trække ud på et af hovedbanegårdens toiletter.
  • 2007 - Bill Gates giver kvajebajere efter at have glemt Fortryd-tasten i Windows Vista.
  • 2009 - Efter at have kludret godt og grundigt rundt i indsættelses-eden giver højesteretsdommer John Roberts en kvajebajer til Barack Obama, som han netop har indsat i embedet som sherif over Nottingham.
  • 2010 - Eksalkoholikerpræsident Bush falder ned af trappen fra Airforce 49, da han forsøger at forestille sig en pingvin i kvajesovs. Piloten giver en kvajebajer og siger, at det er hans skyld. Efter bajeren må hr. Bush på fornyet afvænning.
  • 2015 - Bill Gates må give kvajebajere igen på grund af den manglende start-knap i Windows 8. Hver anden Microsoft-medarbejder må sige nej tak, da kvajebajere ikke fungerer så godt med vommen fuld af antabus.
  • 2017 - Hertuginde Kate af England er gravid igen. Postmand Bjarke giver kvajelimonade til hertugen og lover at bruger gummi fremover.

Kvajebajeren i en religiøs/historisk kontekstredigér

Hva'ba'?