FANDOM

Kult

Man kan lave en kult omkring omtrent hvad som helst, bare man kan blive enig med nogle andre om, hvad det er, man skal dyrke. Når dét er sagt, så er nogle kulter altså meget, meget sjovere end andre,[1] som er knap så morsomme

En kult er en slags bevidsthedsfællesskab, der udspringer af, at de enkelte individer i kulten føler en indbyrdes samhørighed omkring en person, en idé, en gud eller et eller andet sindssygt påfund,[2] som de er blevet lokket med på ved hjælp af bl.a. hypnose, propaganda, massepsykose, aviser, dameblade, tv, Paradise Hotel, Bubber, trivialkunst og kontanthjælp. Ordet kult kommer i øvrigt af det latinske "cultus", at tilbede.

Historiskredigér

I de gode gamle dage samledes druider, trolde, hekse og parkeringsvagter sig i afsides lysninger i de store, mørke skove, der dengang dækkede Danmark og øerne med et tæt krat, dunet egepur og bløde bakker.[3]disse hellige pladser dyrkede de dyresex deres afguder, som de ofrede store mængder af rødvin, øl, spæk og flæsk til. Med tiden gik de ældgamle traditioner dog af mode og blev afløst af regulære orgier og afgrundsdyb hedenskab.

Nu om dageredigér

Facebook, Gallup, Google og Skynet får vi allesammen hver dag at vide, hvad der er kult, beregnet ud fra en statistik over vores adfærd, divideret med gennemsnittet af alle de andres. Dagens kultSpademanns Leksikon er denne her side.

Kultiske fodnoterredigér

  1. fx dem, hvor der ikke er damer med
  2. Det Flyvende Spaghettimonster
  3. alt sammen eufemismer for erotisk topografi