FANDOM

Byskilt

KORSØR

Korsør er en dansk by på den yderste venstrefløj af Sjælland. Når du kommer med intercity-toget fra Hovedbanen, og passerer Korsør, så havner du ude i Storebælt. Heldigvis er der en pisrende som toget smutter ned i, så du ikke bliver våd. Kommer du med bil, står der meget belejligt en bro lige der hvor du skal køre. Den kalder de lokale for Storebæltsbroen. Ingen ved hvorfor.

Indbyggertallet i Korsør er et par tusinde og nogle hjemløse. Udviklingen i indbyggertallet i Korsør kan illustreres meget korrekt med en lineær graf. En graf som peger mod sydøst.

Korsør er opdelt i to bydele: Sydbyen og Halsskov. Der hersker en stor rivalisering mellem disse to grupperinger, hvoraf dem fra sydbyen oftest har nogle af Danmarks største ølmaver, mens dem fra Halsskov oftest har karseklippet hår og hedder Muhammed til for- og efternavn. Når bølgerne går for højt, så hæver man fra centralkomiteens side den bro, som adskiller dem. Derpå er problemet løst.

Fakta om Korsør
Byvåben Intet
Grundlagt Engang i sidste årtusinde. Ca.
Kommunesæde Ligger i Slagelse
Areal Ellipse-formet
Indbyggere Kaldes korsoranere
Ældste bygning Føtex
Beliggenhed Lidt syd for Kalundborg
Hæder og priser Ingen

Historieredigér

Korsør er en ganske gammel by. Primært fordi diverse danske regenter i århundrede har brugt Korsør som rasteplads når de skulle til Fyn. Dengang stod der nemlig ikke nogen bro som karavanerne kunne benytte sig af. Næ nej, i de gode gamle dage skulle man sejle over Storebælt. Og det kunne godt tage sin tid, især når der var tilbud på en gammeldaws i ishuset i Korsør.

Som tiden skred frem, voksede Korsør sig større og større. Det endte da også med at der blev bygget en fæstning, som skulle forhindre en invasion fra barbarerne på Sprogø. Den fæstning står der faktisk også den dag i dag, bare under navnet Flådestation Korsør. Og her er fjenden ikke hjerneløse kvindeindivider fra Sprogø, men derimod somaliske pirater som nægter at betale licens.

I 1908 byggede man en biograf som skulle vise de aller nyeste farvefilm i sort/hvid. Den biograf står der stadig i dag, hvilket gør biografen meget gammel.

Kendte mennesker fra Korsørredigér

Kendte dyr fra Korsørredigér