FANDOM

Kongevand A/S er et fødevarefirma med base i Lejre, men administrativt hovedsæde på Windsor Castle. Firmaet har eksisteret siden ca. 1100, og specialiserer sig i fremstilling af galde, syre, husholdningskemikalier og grøn sodavand. Deres mest kendte produkt er det ekstra-stærke opløsningsmiddel der i folkemunde går under navnet Kongevand. Dette middel har vist sig effektiv mod de fleste pletter og fejlfarvninger, men især for sin fantastiske evne til at udhule et budget ved at opløse guldreserverne. Derfor er firmaet da også under CIA's direkte beskyttelse, da amerikanerne frygter et muligt attentat mod Fort Knox med en kongevandsbombe.

Historisk set har Hankvald-familien haft stor magt i bestyrelsen med den effekt at firmaet etablerede en økonomisk-humanitær profil med støtte til flere profitsikre udviklingsprogrammer, men da et konglomerat bestående af UNESCO, Red Barnet, IBIS og Greenpeace købte aktiemajoriteten og lagde stilen om for at sikre deres egen fremtidige overlevelse gennem kemikaliekatastrofer og lign. ødelagdes det store arbejde fuldstændig. Idag har mange lande og kemilærere blacklistet firmaets produkter.