FANDOM

Regnum Hierosolimitanum
Koj2
Koj1
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Laeg ti laes kulitorum, fem ihver trum
Nationalmelodi: Et-eller-andet middelalderligt
Hovedstad Jerusalem & Acre
Største by Jerusalem
Officielle sprog Latin, Fransk, Italiensk, Tysk, Nordisk, Arabisk, Græsk.
Regeringsform
Feudalt-Teokratisk Kongedømme
'
Oprettet
1099, kl. 14.48
Nationalhelt(e) Orlando Bloom
Valuta Guld, Røgelse og Myrra
Religion Katolicisme mfl.
 Befolkning  200+
 Areal  ca. 15% af Mellemøsten
 Befolkningstæthed  Tæt - i krigstid
 Etniske grupper  Europæisk, Afrikansk og Nærorientalsk
 Største Eksportvarer  Bibler og bønnebøger.
 Største Importvarer  Islamiske hære på krigsfod
 Nationaldyr Jesus-fisken
 Nationalsport  Sult & Tørst
 Åbningstider  Anno 1099-1291
 Internetadresse  NIL

"De havde nu fat i noget af det rigtige... Hvad - KØRER det kamera!?"

~ Jehovas Vidner om Kongeriget Jerusalem.

Kongeriget Jerusalem var et andet ord for de af Gud indstiftede korsfarerstater der befandt sig i Det Hellige Land, også kaldet "Outremer" fra fransk[1]. Kongeriget Jerusalem blev oprettet i det herrens år 1099 da Guds 2. hold udvalgte søgte at holde Guds 3. hold udvalgte for døren, når nu Guds 1. hold udvalgte allerede var landsforvist eller smidt i gettoer.

Geografisk Placeringredigér

Koj4

Jep, du så forkert: Dette er Mellemøsten ikke Esbjerg som du gættede på.

Sådan lidt overordnet kan man sige, at Kongeriget Jerusalem udgjorde det område der altid er i fjernsynet pga. Intifadaer, Bosættelser, Religiøse Stridigheder, Antisemitisme[2], Greenpeace, Enhedslisten og USA. Samt et enkelt tilfælde, pga. en shemale der vandt Eurovision Song Contest. Af strategiske årsager[3] undgik man så vidt muligt at marchere ind i ørkenen at tage land[4] - sagde man.

I praksis erobrede man en gigantisk sandkasse fyldt med det rene ingenting, og nogle palmelunde.

Området var naturligvis udvalgt ud fra de mest populære kapitler fra Bøblen Biblen, altså dem hvor Jesus bliver født, fortæller gamle mænd hvor skabet skal stå, starter vingårde, dræbes og går hjem til sin far. For en sikkerheds skyld tog man dog også lige Sinai-halvøen, da man ikke mente at det bjerg hvor DJ Moses mødte Guds brændende busk skulle være på islamiske hænder - at hverken muslimerne eller de kristne anede hvilket bjerg det var, var som sådan ligegyldigt[5].

Kongeriget, som sådanredigér

For hovedartiklerne: Klik på de respektive navne[6]

Nu udgjordes Kongeriget Jerusalem i praksis af en række mere eller mindre selvstændige enheder, kaldet Vasaller. Disses ledere var grundlæggende uenige i at Kongen i Jerusalem skulle bestemme, men da ingen havde lyst til at sige Paven imod - og dermed risikere et korstog på sin egen røv - fandt man sig i det. Også i perioder hvor kongen var spedalsk.

Disse områder var:

Samt nogle mindre, og i vid udstrækning pisse ligegyldige småstater, der dog i praksis bare havde bukket sig indover et bord og ladet de andre forlyste sig med dem. Derfor er de ikke nævnt ovenfor.

Er der en konge nu?redigér

Godt spørgsmål. Kongeriget blev nedlagt da muslimerne fandt på at sparke de kristne beboere i havet[7], men titlen "Konge af Jerusalem" blev faktisk aldrig afskaffet, og gik derfor i arv ned gennem historien. P.t. er der en række ligegyldige personer der mener de har ret til titlen, men der er to interessante: Ham der gerne vil være Kejser af Østrig-Ungarn og den nuværende[8] Kong Filip IV af Spanien. Da sidstnævnte er den eneste af arvingene med magt, kunne man fristes til at udpege ham som Konge af Jerusalem - problemet er blot, at Spanien ikke er populært i vore dages Jødeland, så det kan nok ikke blive ham.

Spademanns Kandidat
Anton Wittorff, hvem ellers[9].

Noterredigér

  1. Hvorefter George Lucas huggede det til Star Wars og kaldte nogle planeter "The Outer Rim" - selvom den korrekte oversættelse er "Over Seas".
  2. ALLE er semitter på de kanter, og ALLE er antisemitter.
  3. Man havde ikke brug for kattebakker.
  4. Egentlig ret dumt: Damascus skulle have været flottere end Jerusalem.
  5. Ingen tænkte på at spørge jøderne, der ifølge arkæologerne faktisk ramte plet i flere årtusinder.
  6. Efterhånden som artiklerne bliver skrevet.
  7. De havde skibe, men alligevel.
  8. August 2015.
  9. Han har da om nogen magt!