FANDOM

Knytnæve[1] er en sammenfoldet hånd, der kan bruges til at slå ned i bordet - eller i hovedet på andre.

Knytnaeve

Knytnæven - tingen der har erstattet al anden kommunikation på den lokale bodega. (Fås ikke som App til din smartphone).

Almen brugredigér

Knytnæven er en af Chuck Norris' bedste overtalelsesmidler, og bruges af ham til at flække alt fra brædder til kranier. Når Chuck knytter næven, så ved man at der er en større udrensning under opsejling.

Andre bruger typisk næverne til mere almindelige ting - så som at afgøre tvister over ubetalte bar- og luder-regninger i Udkantsdanmark. Når man er ude af stand til at udtale andet end gryntelyde, er knytnæven den mest avancerede form for kommunikation tilgængelig. Hvilket så hyppigt udnyttes så eftertrykkeligt i blandt andet Harboøre.

En knytnæve er også ret praktisk at have i nærheden, når der er en parkeringsvagt, der nærmer sig dit køretøj!

Formredigér

Kig ned på din hånd. Løft den fra musen. Fold spidsen af fingrene ned mod håndfladen, og knyt så hånden helt. Sådan ser en knytnæve ud! Hvis du er så tilpas motorisk udfordret, at du ikke kan løfte din hånd fra musen, så har vi følgende råd:

  1. Se på billedet til højre. Sådan ser den ud!
  2. Klik dig frem med musen til et sted, der hedder "nærmeste motionscenter". Meld dig til noget styrketræning.
  3. Se en gammel karatefilm fra 1970'erne. Der kan du lære alt om knytnæver.
  4. Lad være med at tage ned på den lokale bodega. Uden knytnæve vil du ikke blive forstået, og du havner bare hos tandlægevagten senere på aftenen.

Slagredigér

Uppercut
Uppercuts er en meget brugte knytnæveslag. Slaget udføres ved, at du slår hånden i gulvet, umiddelbart foran modstanderens fod, og derefter fører den opad mod han hage i en hurtig bevægelse. Slagets effekt måles på, hvor højt hans fødder hæver sig over gulvet, når slaget træffer.

En lige højre
En lige højre er betegnelsen for en knytnæveslag, der sider lige på kindbenet, meningen med slaget er, og skade sin modstander så meget, at han ikke kan slås tilbage.

Argumentations-slaget
Argumentations-slaget er når du slår knytnæven hårdt ned i bordet. Det sker typisk i en ophedet debat med chefen under julefrokosten. Slaget følges op af en af to ovenstående.

Fod-Håndnoterredigér

  1. Jysk: "Fåkin' håndmadder".