FANDOM

Klebs

Her i Europa er klebsiella nået til Italien og Spanien, hvor den har spist tusindvis af mennesker, uden at nogen har kunnet gøre noget. Bakterien er nu, langsomt men sikkert, på vej mod Danmarks bløde underliv sydgrænse ...

Klebsiella pneumoniae er en gram-negativ,[1] ikke-motil,[2] indkapslet, laktose-fermenterende,[3] fakultativt anaerob,[4] stavformet bakterie.[5] Den lille røver lever i bl.a. din mund og i din bughule, og den kan på et hvilken som helst tidspunkt finde på at give dig en lungebetændelse, som sandsynligvis vil slå dig ihjel, for penicillin og andre antibiotika virker nemlig ikkeklebsiella.[6]

Vi skal alligevel alle dø en dagredigér

Det lyder måske grumt at have sådan et bakterielt Damoklessværd hængende over hovedet, men det er endnu værrehospitalerne, hvor klebsiella stortrives og er muteret til en endnu værre organisme, der slår alt ihjel i en fart. Dette skyldes at bakterien oprindelig blev genmodificeret på præsident George W. Bush's ordre, da nogle landbrugsorganisationer forlangte det. Dette skyldtes, at klebsiella også er i stand til at omsætte kvælstof, så selvom den er en dræber, så fungerer den rigtig godt i kunstgødning, og den blev derfor sat i produktion og afprøvet i Indien, med katastrofale resultater til følge.

Fodnoter til dødsattestenredigér

  1. hvilket vil sige, at den er lilla og vægtløs
  2. ubevægelig
  3. den laver mælk til yoghurt
  4. den behøver ikke ilt, men kan godt nøjes med noget, som ikke er så dyrt, kvælstof fx
  5. ligesom stafylokokker og de andre onde bakterier
  6. men vi skal love for, at klebsiella vil virke dig!