FANDOM

Loading map...

Kjellerup er en by placeret mellem Viborg og Silkeborg.

Byen redigér

Undervisningsministeren, Tina Nedengaard, har optalt byens befolkning til at være 15+16, hvilket ifølge hende giver omkring de 4700 indbyggere.

Befolkningen består af...

  • 90 % tyskere
  • 1 % thorningensere
  • 2 % DF'ere
  • 5 % ludere
  • 2 % stofmisbrugere.

Byens kirke, bedre kendt som Møllekroen, blev bygget i årene efter Grevens Fejde af bønder fra Demstrup-egnen. Dette forklarer deres hang til at undgå kirken.
I byen findes utallige forretninger. Bedst kendt er thaimassage-klinikken, Passage, beliggende over Torvegrillen, da ejerne kan holde øje med deres ansatte i thaimassage-klinikken.

Byens historie redigér

Den opstod pludseligt under 2. Verdenskrig, da den tyske wehrmacht havde brug for en område med bordeller.

Byen er kendt for dets magtfulde skytteforening, der er inspireret af støjsenderen Sarah Palin, der ofte har været i byen, og har set Rusland fra toppen af det gamle rådhus på torvet.

I byen har der været en direkte ICE højhastighedsforbindelse til Hamborg for at støtte byens tyskvenlige befolkning. Linien blev lukket, da klædefabrikken i Søndergade blev lukket.

Adolf Hitler havde desuden sin reserveførerbunker under den lokale kommunale folkeskole, og rygtet vil vide, at Hitler ligger begravet under springvandet på torvet i byen. Den præcise placering findes ved at lave en hexomkodning af navnet Christoffer Krabbe.

Byens trosretninger redigér

Befolkningens sammensætning betyder, at der findes mange varianter af de kendte verdensreligioner i byen. Følgende religioner er aktive i byen:

  • Nazisme
  • DF
  • Fremskridtspartiet
  • Messedrengebrødrene
  • Skt. Dytterne
  • Hellige Krabbegadespigerne

Byens foreningsliv redigér

Udover den magtfulde skytteforening, finder man en lang række andre foreninger.
En anden kendt forening er dansetosserne, der ledes af de to kendte aber, chimpansen Erikka og orangutangen John.

Kendte og ukendte borgere redigér

Af kendte og ukendte borgere bør nævnes...

....og andre pukkelryggede aber.