FANDOM

N51290348996 1542236 6833376

Den originale lineup med Charles Darwin (aka. Honeymonster) helt til højre. Før bandet blev til Queers of Leon.

Kings of Leon er et østeuropærisk-tyroler/gypsy orkester formet i 1512 af Charles Darwin.

I starten havde de ikke råd til alle de fine instrumenter, men da de blev sponsoreret af Haribo fik de råd til alle de harper de havde lyst til. Dog skulle de have en tattoo på deres baller hvor der står "luk op for noget godt". Deres første hit blev "joe's nuggi" som blev udgivet på en 7" træplade. Charles Darwin var dog på det tidspunkt smidt ud af bandet på grund af sit store biologi-misbrug, alle var jo kristne.

"Jeg hader kristne"

~ Charles Darwin om da han blev smidt ud

Singlen "Joe's Nuggi var en berhersket succes men fik dog 6 stjerner i Flaffa, som IKKE er et musikblad, men det ugentlige blad for gøgler-klovne og folk fra Enhedslisten. Bandet fik deres store kommercielle succes på Island, da mange af deres sange handlede om at fange grindehvaler. Deraf kommer navnet Kings of Leon, da Leon var deres yndlingshval (før de piskede ham til døde med mandarin-slynger). Efter Charles Darwin blev smidt ud, kom Jesper Binzer ind som backup klarinet. Bandet fik på den måde stor succes i Mønsted Kalkgruber, og spiste dertil en masse muggen ost som del af sponsoratet. I 800 f.kr. opsagde lederen af Haribo, Dino Dinasaur, kontrakten med bandet, på grund af deres høje forbrug af Bonbon slik.

"Jeg fatter ikke nogle kan lide smeltet ost"

~ Rasmus Trads om kolde øl

Charles Darwin døde i 1888 af blåskimmelost forgiftning i camel toe'n