FANDOM

Kassekredit

Som det tydeligt fremgår af diagrammet, er folk der har en kassekredit placeret midt imellem en bopæl i Monaco og en ufrivillig deltagelse i "Luksusfælden".

"Hvad koster husleje, sammenlignet med 12 gram tjald?"

~ Din bror om sin privatøkonomi

En Kassekredit er en mere eller mindre permanent aftale mellem en bank og en kunde, der sikrer at kunden har lidt mere at rutte med, når pengene slipper op, 4 dage efter man får løn.

Formålredigér

Du får aldrig en bank eller et realkreditinstitut til at indrømme det, men kassekredit er ikke noget man har opfundet for at give virksomhederne mulighed for at betale deres regninger med lån. Tværtimod er det opfundet for at privatpersoner der allerede har et arbejde, kan håne alle dem der ikke har, ved at få adgang til mere end det dobbelte af det man tjener, simpelthen ved at have en ubegrænset låneaftale uden krav om tilbagebetaling[1].

Tanken bag er enkel nok: Man kan lave penge på alle dem har nogle i forvejen, men som ikke kan finde ud af at spare op til tandlæge-, druk-, bleer[2]-, og de ruder ungerne smadrer.

Kassekredit

Se ogsåredigér

Kreditterede Noterredigér

  1. Ja, du læste rigtigt: visse banker forlanger ikke engang tilbagebetaling, sålænge man betaler renterne og ikke overskrider beløbsgrænsen.
  2. Til dem selv.